Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

symfemålene her?

føler meg direkte unormal når venninner ser i papirene mine (er vist veldig gøy) så måper de orde jeg ligger bitte litt over standar målene der.

prøvd og forklare de at det er fra person til person men neei jeg spiste nok for mye.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ligget godt over det grønne feltet hele tiden... Begynne å jevne seg litt mer ut nå! (Er 29 uker på vei).

Jeg har hatt en del fostervann for mye, tror det er ganske passelig mengde nå! :)

Gjest Orkideen
Skrevet

Jeg lå i overkant av det øverste grønne feltet hele svangerskapet. Jeg hadde normalt kosthold og litt lite fostervann. På overtid kom det ut en liten jente som bare veide 2800 g.

Min erfaring er at symfysemålet ikke er en god indikasjon verken på barnets størrelse, fostervannsmengde eller hva man spiser. Du har helt rett, det varierer fra person til person og fra svangerskap til svangerskap.

Skrevet

godt og høre at det ikke bare var meg da...

har bare skjedd en gang men var jo helt forferdelig virket som på de..

Skrevet

Ligger ytterst på det grønne(?) feltet....Har gjort det hele tiden...Men jenta var akkuratt på gjennomsnittet på 3D ul i uke 27....

Det har jo litt med måten babyen ligger på og...

Har ikke lagt på meg så mye heller...så eg tror det er litt tilfeldig....

Tror målet mitt var 32 cm no, og da er eg 33+3....

Skrevet

Hei

Jeg ligger også over målene på kurven og det skraverte feltet. Babyen jeg bærer har vokst fortere enn normen, men kurven er jevn og ganske parallell med normen.

Tror veninnene dine er litt dumme. Om man spiser for mye fordeler fettet seg vanligvis jevnt på kroppen, ikke bare ytterst på magen. Synes nesten det er litt ondskapsfullt å antyde til noen som er gravid at magen er stor fordi de har spist for mye. Jeg hadde hvertfall blitt provosert.

Skrevet

først ble jeg litt lei meg(hormoner)men så ble jeg veldig provosert forde jeg kan ikke noe for at magen vokser som den gjør.

spiser normalt og føler meg flink så har ikke noe med dert og gjøre heller..

jaja sier bare hvor mye de egentlig vet om åssen tingen er;)

Skrevet

sf-målene er jo et mål på hvor stor livmora er,

Og størrelsen på livmora bestemmes av hvor stor ungen er,

hvor mye fostervann det er og hvordan du bærer fosteret (høyt/lavt)

Hvor mye du har lagt på deg, sier det ingen ting om.

Vitner om uvitenhet fra dine venninder, så ikke ta det så tungt.

Du kan jo evt le av de når de går gravide som hevn :-P

Skrevet

Din lengde påvirker også symfysemålene!

det vil si lengden på ryggen din.. Den varrierer jo selvfølgelig ikke undervegs, men ligger du hele tiden litt høyt eller litt lavt, men har en naturlig kurve, kan det like gjerne skyldes høyden din...

Skrevet

takkr for alle svar jeg har fått,føler meg mye bedre nå;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...