BabyButterfly<3fødeklar Skrevet 9. april 2008 #1 Skrevet 9. april 2008 Nå begynner jeg å kjenne at jeg er gravid... Sover ikke så godt om nettene lenger, våkner når jeg skal snu meg. Føler meg tung, sliten og feit... Og så har kvalmen kommet tilbake. Våkner gjerne om natten av at jeg er kvalm, og morgenene er fæle. Heldigvis er bekkenet sånn ca på stell, men skal jammen ikke bevege meg mye før jeg kjenner det verker der heller Begynner å bli klar for å få ut nurket jeg! Hva med dere?
Icedancer Skrevet 9. april 2008 #2 Skrevet 9. april 2008 Det som har med graviditeten er ikke så verst nei. Litt antydning til bekkenløsning, og som du sier så skal det ikke så voldsom store fysiske sprell til før det kjennes. Har ikke lagt på meg så mye, så jeg føler meg ganske ok i forhold til fasongen. Merker og som du at det kan være litt vrient å få en hel natts søvn. Tror faktisk babyen ligger med hodet ned, for jeg får ganske mange kraftige spark opp i ribbena, og det må være noe som klemmer blæra flat, he he, for det virker som den er på størrelse med en ert. Kan merke antydning til litt hovne bein på kveldstid, men ikke så mye at det gjør noe. Dessverre har jeg vært syk den siste uken så jeg har fått en del plager som i utgangspunktet ikke har noe med graviditeten å gjøre, men selvsagt blir forsterket av den. Har for eksempel en sinnsyk gangsperr i musklene og senene nederst i magen av all hostingen. Så jeg håper for all del babyen holder seg inne i magen til musklene er tilbake til sitt normale. Skulle jeg født nå tror jeg jammen ikke det hadde blitt rare effekten på riene. Men må jo innrømme at jeg nå begynner å se enden på det hele, gleder meg til den store dagen. Fødte før termin sist, så er optimistisk der denne gangen også. Du må ha lykke til videre. Håper du slipper kvalmen helt mot slutten, kan ikke være noen fornøyelse.
minnimoi Skrevet 9. april 2008 #3 Skrevet 9. april 2008 Jeg blir bare friskere og friskere jeg... Det er selvfølgelig forskjell på dagsformen. Men plager jeg slet med i førsten, har bare forsvunnet en etter en. Så nå om dagen bare spretter jeg rundt og er lykkelig. Jobber og trener og alt er bare topp=)
MillyMollyMandy Skrevet 9. april 2008 #4 Skrevet 9. april 2008 Entret uke 32 i dag - og begynner også å bli veldig klar for å få ungen ut selv om jeg selvfølgelig håper hun drøyer noen uker til ennå Formen er fortsatt fin så skal ikke klage, det har den for så vidt vært hele svangerskapet, men merker jo at magen "plutselig" er blitt veldig stor, og at det er vanskelig å bøye seg etc. Nå gleder jeg meg bare til å gå ut i permisjon om 6 uker, merker at motivasjonen på jobb er litt mindre enn vanlig og at det til tider er vanskelig å konsentrere seg ordentlig om andre ting enn barnet! Men det er kanskje ikke så rart
lille er født:) Skrevet 9. april 2008 #5 Skrevet 9. april 2008 Først litt sutring; Jeg sover dårlig, tungt å snu seg og finne en sovestilling og må stadig opp på do. Merker veldig godt at jeg begynner å bli stor jeg også! tåler lite før det verker fra hoftene og nedover.. det er vel bekkenet regner jeg med! har også begynt å bli kvalm og sliten, og har blitt sykemeldt. Min jobb er ganske krevende både psykisk og fysisk og følte ikke jeg orket lenger. Men når klagingen er over så må jeg si jeg føler meg finere en jeg hadde trodd! ikke lagt på meg så mye, og kan gjøre det meste hvis jeg bare tar meg god tid, både før og etter. Å kjenne spark er jo helt fantastisk og merkelig følelse, så jeg prøver å nyte å være gravid.. selv om jeg teller dagene til termin:)
simba2 Skrevet 9. april 2008 #6 Skrevet 9. april 2008 Formen er stort sett grei, men merker at det begynner å bli tungt nå ja. Jobber heldigvis 100 %, men gleder meg til å begynne med permisjon om vel 4 uker. Har også blitt sløvere til å gå trappene på jobben, merker det i bekkenet og får lett kynnere om jeg går litt for fort. da er det lettere å ta heisen :-) Er veldig trøtt for tiden, sover ikke godt om natten, delvis pga. stor mage og litt pga. har en datter som også våkner på natten. Synes tiden går veldig fort nå, har mye å gjøre på jobben og hjemme før jeg er helt klar. Men gleder meg utrolig mye til å møte litt gutten.
BabyButterfly<3fødeklar Skrevet 9. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 9. april 2008 Vi er jo temmelig heldige da, jenter! Ingen som er helt satt ut av svangerskapsplager - og tenk for et under vi bærer på! Jeg synes tiden går rasende fort jeg, og håper jo forsåvidt at den fortsetter med det:) Blir stas å møte lille vennen. Lykke til videre, damer!
Farfisa Skrevet 9. april 2008 #8 Skrevet 9. april 2008 Entret akkurat uke 33 i dag. Uke 32 var for meg den uka det ble tungt å bli gravid. Hadde vært i fin form, trent og vært aktiv fram til da. Men nå kjenner jeg at magen er tung, jeg sover dårligere og bekkenet har blitt slemt. Har måttet gå ned til 50% i jobben. Er glad jeg fortsatt kan jobbe, men skulle gjerne vært sprek enda lenget, slik at jeg hadde klart 100% fram til termin. Men alt i alt er jeg glad for at jeg har vært i så god form så lenge. Selv om ventetiden kjennes lang, er det langt fra uoverkommelig å måtte trappe ned litt på aktiviteteten nå.
nordlyset med 1suprise + spire Skrevet 9. april 2008 #9 Skrevet 9. april 2008 jeg nyter ennå å ha nurket i magen. Stor koser meg. Er lite kvalm, men har et skikkelig vondt bekken. Er desverre sykemeld 100%. Men ingen ting å gjøre med det. Har en masse energi som jeg ikke får brukt opp siden jeg ikke kan gjøre noe i spesielt lang tid... Men det er verdt det. Bruker dagen på å bare kose med henne. hun er omtrent våken og sparker fra jeg våkner til jeg går og legger meg. Så har jo fantastisk selskap hele tiden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå