Anonym bruker Skrevet 9. april 2008 #1 Skrevet 9. april 2008 Var det noen som så på barne-TV i går? Det var en film om en gutt og en bjørn, som sønnen min på 2 år og 3 mnd ble fullstendig facinert av. Jeg leste avisen og fulgte ikke med, men plutselig ser jeg at gutten min plutselig begynner å gråte sårt. Da ser jeg at bjørnen på barne-tv også gråter og er ensom eller hva det var. Ble litt sjokkert, men han kan tydeligvis leve seg inn i og sippe av gripende tv-filmer, akkuart som mora si! Det er empati det, er det ikke?
alvis Skrevet 9. april 2008 #2 Skrevet 9. april 2008 Ja det er det:) Gutten min så også barnetv igår og satt å gråt han også. Han er 2 år og 9 mnd. Han fikk filmen "Elias og kongeskipet" for et par mnd siden og han gråt seg igjennom hele filmen. Han er veldig empatisk, blir veldig lei seg hvis andre barn i barnehagen slår seg og veldig opptatt at alle skal ha det bra. Barnehagen sier det er en god ting at de viser empati så tidlig og at dette er noe vi skal oppmuntre ham til og vise ham at det er greit.
SusieQ Skrevet 9. april 2008 #3 Skrevet 9. april 2008 Jeg opplevde også dette for første gang rundt den alderen. Da så han bambi og bambi måtte gå fra pappan sin. Han ble helt fra seg. Gøy å se framskritt
Makka Pakka Skrevet 9. april 2008 #4 Skrevet 9. april 2008 Jo det er empati. Jenta mi på 2,5 år begynte å gråte til en epsiode av Skippy på TV2 (en gammel australsk (?) serie der kenguruen Skippy spiller hovedrollen). Episoden gikk ut på at en baby falt i vannet og kom bort fra foreldrene. Vi måtte se hele episoden slik at hun fikk se at det gikk bra til slutt, hun gråt under hele episoden. En spesiell opplevelse, så jeg skjønner hvordan du opplevde det i går.
Lifelines Skrevet 10. april 2008 #5 Skrevet 10. april 2008 Datteren vår (tre år i mai) levde seg veldig inn i den filmen også. Vi tok tilfeldigvis opp barne-tv den dagen, og nå spør hun hele tiden om å få se den. Må være en bra film, hun pleier egentlig ikke bry seg så veldig om barne-tv:) Hun vil vanligvis se på, men flyr litt frem og tilbake. Til denne sitter hun klistret... Men hun har ikke grått da.
SuperGlad Skrevet 10. april 2008 #6 Skrevet 10. april 2008 jenta mi på 23 mnd år har utrolig sympati for lillebroren sin :-) hun gråter ofte fordi hun synes synd i han. Av å til merker jeg hun gråter fordi hun er redd for han, men klarer å skille de to gråtene. Er nydelig å se ungen sin ha empati for andre :-)
Gjest Skrevet 12. april 2008 #7 Skrevet 12. april 2008 Datteren min på 2,5 år så også den filmen som din sønn så samt jeg. Veldig sjamerende film:-) hun begjynte også og gråte og fortalte meg at hun syntes synd på bjørnen:) Men når alt gikk bra begjynte hun og le;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå