Gå til innhold

Gode råd mot brystbetennelse...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kunne trengt noen gode råd for en venninne som ha fått brystbetennelse, eller begynnelse på en.. Noen kjærringråd som hjelpe? Eller noe annet? På forhånd takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Varm dusj eller varmt bad mens du masserer brystet. Nesespray, Syntocynon, som får igang utdrivningsrefleksen. Paracet mot smerter. Amme ofte på det vonde brystet og pumpe i tilegg.

Skrevet

Pump eller amm selv om det kjennes ut som man melker glass. Og hyppig. Annenhver time. Unngå ting som klemmer på puppen, jeg fikk det fordi en del av bhen klemte på noen melkeganger. Hold puppene og henda varme.

Ved melkespreng (kuler IKKE betennelse) legg på litt kaldt sånn at melka ikke trenger seg ut i vevet. Pose selskapserter gjør nytta her.

Skrevet

Massere godt hver gang barnet dier....Mot brystvorten....

Dusje med glovarmt vann mot brystet, mens hun masserer samtidig....

Passe på å holde brystene lunt og varmt..Bruke ullinnlegg....Være flink til å bytte ofte hvis det blir vått....

Hun kan ringe legen å få en respet på Syntocinon nesespray, den øker utdrivningsrefleksen slik at barnet dier lettere....(jeg fikk legen til å sende resept til apoteket, veldig greit)Den hjalp meg mange ganger mens jeg fortsatt ammet prinsen....Genial.....Anbefaler henne å skaffe seg denne:)Kan brukes ved tette melkeganger/ begynnende brysbetennelse....Har hun betennelse som vedvarer må hun komme seg til legen slik at hun får antibiotika kur.....Men prøv nesesparyen først, da denne hjelper veldig.

Ønsker venninnen din lykke til, dette er ikke noe godt :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...