Gå til innhold

Noen som er kjent med HCG verdier her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

var å tok prøve når jeg var 7+5 da var verdien på litt over 52000, når jeg tok dem igjen 8+3 var de synki til 41000.... har jeg da mistet eller er det et ørlite håp enda?

noen med erfaring...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har ikke så veldig peiling men jeg trodde den skulle stige altså... har du hatt noen blødninger eller?

Skrevet

hei, sa ikke legen din noe da? Ville tro du hadde rett på en UL...jeg vil ikke spekulere, for er ingen ekspert, men det er jo meningen at den skal stige ja.

Lykke til,

menge klemmer

Skrevet

den skal forsåvidt det.... har ikke hatt noen form for blødning... hadde det ved mine to MA, men det kan hende kommer.... tror ikke dette lover bra.

Skrevet

de damene på kontoret hadde ikke peiling og legen min var ikke tilbake før til mandagen... KJEMPE ENKELT.

Skrevet

Nei seriøst? har du ikke en jordmor du kan ringe til, er jo veldig lenge til mandag. Har du blødd noe da? Symptomer?

Skrevet

ingen blødning, ingen spesielle symptomer. formen er veldig bra egentlig. har ringt jordmor, men hun har ikke kjempe greie på HCG verdier. har ringt sykehuset, og akkurat nå når jeg skriver, ringte de og sa de hadde satt meg opp på time til mandagen... ordner selv når man ikke kan få hjelp av andre.,...

Skrevet

ja det er godt..og en jordmor som ikke har peil på HCG verdier, merkelig...krysser alle fingre for deg, si fra når du vet, masse lykke til.

Skrevet

takk:), men jeg regner ikke med at dette går bra.. men,men da kan det hende jeg kan få hjelp!

Skrevet

Fant dette på snart mamma sidene:

TYPISKE INTERVALLER FOR s-hCG UNDER SVANGERSKAP

Uker etter siste menstruasjon hCG-nivå (IU/L)

4 uker: 4 - 100

5 uker: 200 - 3000

6 uker: 10000 - 80000

7 - 14 uker: 90000 - 500000

15 - 26 uker: 5000 - 80000

28 - 40 uker: 3000 - 15000

Ved svangerskap utenfor livmoren eller ved abnormt svangerskap påvises lavere hCG-nivåer med en langsommere stigning. Fallende verdier sees ved fosterdød. Tvillingsvangerskap gir vanligvis høyere hCG konsentrasjoner.

Obs! falske høye verdier kan forekomme hvis det var problemer ved prøvetaking av blod, slik at det forekommer hemolyse (feil på cellemembranen i de røde blodlegemene) eller lipemi.

Håper at der er gjort en feil til deg, men det er bra du får oppfølging!!

Skrevet

Hei!

Hcg skal ha en jevn stigning frem til uke 8-10, med maximum verdier på 50-100000, for deretter å synke til ca 20000 for resten av svangerskapet.

Så dette høres jo ganske normalt ut.

Lykke til:))

Skrevet

Å himmel nå ble jeg helt satt ut her!

JEg fikk vite verdiene mine i dag. De sa jeg hadde høy og fin stigning, fra 6300 for en uke siden til 29000 i dag. Det virket ikke som de hadde noen bekymringer på legekontoret...

Jeg er 7+5 ( og det er jeg nesten helt sikker på) Men så kommer forklaringa om at ved lave verdier kan det være noe muffens. Eller at jeg er kortere på vei enn antatt, men det er nesten ikke mulig, tror jeg.

AAAAAAAAAGGGGGGGGGGGGHHHHHHHHHH! HATER OG HENGE MEG OPP I DETALJER, men gjør det likevel....

Skrevet

du har sikkert helt perfekte verdier..

Ingen kropp er lik spesielt når det kommer til inventaret:)

kos deg med graviditeten din du og masse gratulerer.

Dette ekke noe problem for en sykkelpumpe:)

Skrevet

HCG er vanskelig..det vet jeg. Var gravid i januar, februar og hadde en stigning fra 8500 til 16000 på en uke, det var for dårlig sa legen, selv om jeg bare var i uke 6 da. Fikk blødninger etter det, dro til ullevål..de testet og da hadde jeg 16500 dvs kun 500 opp etter tre dager..de på ullevål sa at det ikke nødvendigvis betydde noe og at hcg var så sykt individuelt. Liten stigning kan bety at en tvilling er borte.

Jeg mistet desverre, er gravid igjen nå da, men legene er skikkelig usikkre når det gjelder HCG for det er så sykt individualt. Lav HCG kan være like bra som høy hcg så lenge det stiger, det er doblingen som betyr noe!

Skrevet

Jeg hadde exu (svangerskap utenfor livmoren) i sommer. Grunnen til at de fant ut dette, var varierende HCG verdier. De gikk opp og ned omhverandre. Skulle få behandling som skulle "fjerne" dette og da spurte jeg spesifik om de var sikre på at det ikke var som det skulle. Klamret oss til håpet om at kanskje de tok feil. Fikk da klar beskjed om at dersom HCG verdiene synker og evnt stiger omhverandre så tidlig i svangerskapet så er det noe galt. Jeg hadde blødninger og kraftig smerter etter dette. Det hele endte med operasjon og fjerning av en eggleder og 1,5 liter blod pga indre blødninger. Vil ikke skremme deg, men dette var beskjeden jeg fikk. Anbefaler å sjekke det ut nærmere, noe du antakelig har tenkt til. Uansett - LYKKE TIL

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...