Gå til innhold

Da skal vi prøve nattavvenning...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter anbefaling fra HS. Lillegutt vil ikke spise på dagtid lengre, får ikke i han noe mat fra vi står opp ca 7.30 til 15-16 på ettermiddagen. Men på natten spiser han 3 måltider. HS mente at han får dekket mye av energibehovet sitt med disse nattmåltidene, så nå til helgen skal vi prøve å avvenne han med dem.

Noen som har erfaring med dette? Hvor lang tid det evt. tar før de nye rutinene er innkjørt? Han er 6 mnd forresten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når mi eldste var rundt 7-8 mnd avvente vi henne med mat om natten. Den første natta gråt hun i ca en time. Jeg var inne hos henne nesten hele tide. Ga henne litt vann, trøstet henne men sa med en bestemt stemme at "nå er det natt, du skal sove og trenger ikke melk om natta". Vet ikke om akkurat DET hadde så stor effekt men jeg gjorde nå det. Mener å huske det bare ble med den økta første natta. Natta etter våknet hun på nytt men denne gangen tok det kanskje bare 30 min før hun sov igjen. 3.natta roet hun seg etter 10 min og så var det gjort. Gikk myyye bedre enn jeg fryktet:)

Skrevet

Hvor mange måltider hadde hun vært vant til å få om natten før dere begynte med avvenning da? HS sa at det beste er om pappan tar mesteparten av jobben om natten når man skal avvenne, så vi blir vel å prøve det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...