Gå til innhold

Migrene???????

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det noen med migrene her som bruker medisinene maxalt?? Er det farlig og ta under graviditet???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har migrene, og har fått klar beskjed om at jeg ikke får ta noe medisin under graviditeten :-( kun paracet, og det vet jo alle at ikke hjelper mot migrene.

Skrevet

Det som er dumt er at migrenen har blitt forsterket under svangerskapet hos meg.

Skrevet

Jeg har migrene og har hatt flere migreneanfall siden jeg ble gravid enn ellers. Jeg får lov til å ta migrenemedisiner - heldigvis!!

Skrevet

Jeg bruker medisinene maxalt (smeltetablett) og cataflam. Fikk beskjed fra legen om at jeg kunne ta maxalt om jeg måtte, men at cataflam var fy-fy. Heldigvis har jeg ikke hatt noe særlig anfall etter at jeg ble gravid, så jeg har ikke hatt bruk for det.

Du kan jo spørre legen din for sikkerhets skyld, men dette var altså svaret jeg fikk da hun sjekket felleskatalogen.

Skrevet

Jeg har fått streng beskjed om at jeg ikke kan bruke noe migrenemedisin under graviditeten. Kun paracet.. :( Det hjelper nesten ikke, men kan kanskje ta bort "toppen" av smerte. Så under anfall ligger jeg under dyna til det gir seg. Gjerne opp til 24 timer desverre.

Skrevet

Jeg bruker Imigran og det er en nesespray. Fordelen med den i forhold til piller er at den går rett i kroppen og virker med en gang.

Skrevet

jeg brukte maxalt, men ikke nå mens jeg er gravid. men bruker pinex forte nå mens jeg er gravid. de funker heldigvis:)

Skrevet

jeg har brukt sumatruptan i svangerskapet. samme virkestoffet som immigran. denne medisinen kunne brukes i svangerskapet med måte selvfølgelig. har kun benyttet den i nødstilfeller når jeg haqr ligge ett døgn med uutholdelige smerter. kan ikke være bra for babyen når mamma har så vondt og ikke får i seg hverken mat eller drikke heller. og paracet hjelper absolutt ikke på migrene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...