Gjest Skrevet 9. april 2008 #1 Skrevet 9. april 2008 Det kan nemlig ikke jeg, men jeg skal gjøre det likevel! Jeg skal strikke et lite lappeteppe. Tenkte at det sikkert er lurt, for da kan jeg strikke mange lapper i forskjellige farger og sy dem sammen tilslutt. Men jeg ønsker litt forskjellig "mønster" på lappene. Og har funnet ut hvordan jeg skal strikke rett, vrang og perlestrikk (vet ikke helt hva perlestrikk er, men jeg skal prøve det iallefall). Men det er en teknikk jeg leter litt etter, kanskje det ikke er mulig heller, men er det noen som vet om jeg kan strikke slik at det ser ut som om det er en stor flette på en måte? Vanskelig å forklare...Men du kan få det på gensre feks, det ligger en flette utenpå på en måte... Andre forslag til hvordan lappeteppet kan bli fint?
tasah Skrevet 9. april 2008 #2 Skrevet 9. april 2008 Om du ser på www.garnstudio.com så er det en flott strikkeskole der. Der er det også forklart hvordan du strikker flette
Ann_ Skrevet 9. april 2008 #4 Skrevet 9. april 2008 Hei Perlestrikk er en rett en vrang pinnen ut. Når du begynner på neste pille så gjør du motsatt. Altså vrang på rett og rett på vrang. Hvis du skal lage flette på f.eks 10 masker, så strikker du de 5 siste først så de 5 første sist. Da har du fått vridd fletten. Strikk videre så langt du vil ha fletten før du gjør det samme igjen. Lappeteppet kan som du sier bestå av mange ulike deler. La noen var glattstrikk, andre vrangstrikk, perlestrikk. Striper (4 rett og 4 vrang eksempelvis), rillestrikk (strikke rett hele tiden). Mange muligheter. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå