Gå til innhold

10+3 og magen minsker.... Grunn til bekymring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 10+3 i dag, og merker at magen min bare minsker for hver dag... Mulig at jeg ikke er sà oppblàst som fòr, men jeg begynner à lure om det kan vaere andre àrsaker til dette. Mannen min legger merke til det ogsà.

Har dere opplevd dette? Er det grunn til à kontakte lege?

Jeg merker jo at jeg begynner à bli piggere ogsà, og ikke sà tròtt som jeg var. Har heller ikke sà "vondt" som tidligere...Symptomene er i fed med à dabbe av virker det som. Men det er kanskje fordi jeg naermer meg 2 trimester?

Setter pris pà om dere opplever/har opplevd det samme og kan dele dette med meg...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, synes ikke du skal bekymre deg for dette...at magen minsker er helt sikkert som du sier fordi du er mindre oppblåst...er ikke vanlig å ha mage så tidlig og det er jo ikke pga livmoren, den er ikke kommet opp over skambenet en gang. At symptomene forsvinner er jo også helt normalt, som du sier selv du nærmer deg 2 tri, symptomene kommer og går. Så får du noen nye og mister andre, sånn vil det være gjennom hele svngerskapet. Jeg har i hvertfall opplevd dette i begge mine forrige svangerskap og håper for alt i verden at hvertfall et symptom skal forsvinne for meg og snart, kvalmen;)

Om du ikke roer deg, så synes jeg uansett du skal ta en tlf til legen og høre. Det er ikke noe ok å være urolig over lang tid. Lytt til magefølelesen, hva forteller den deg?

Lyke til, alt er nok bare fin fint, og det er jo nå den beste gravid tiden kommer:)Det burde i alle nyte:)

Skrevet

Opplever det samme som deg. Tror ikke det er grunn til bekymring. Det er nok bare det at man er mer oppblåst i starten, og at det bedrer seg? Jeg var i hvert fall veldig oppblåst i uke 5-8, og nå syns jeg ikke at magen er SÅ stor lenger. Føler meg i bedre form jeg også nå, og er i uke 10+5.

Skrevet

det er kun lufta som forsvinner;) opplevde det selv. er nå snart 16 uker på vei og først nå har det komt en liten kul. som ikke er luft, hehe... var veldig oppblåst en stund men det avtok etterhvert;)

Skrevet

Jeg merker det fra morgen til kveld, kan stå opp med helt flat mage og legge meg med den kulen....Lufta som aldri slapp ut i løpet av dagen... Ganske plagsomt det der, for man føler seg som en middels stor prompepute hele tiden...

Dagens lille historie i så måte er:

Samboeren var borte et par dager nå, og jeg hadde hjemmet for meg selv, og har storkost meg med valpen vår på 4 måneder, ei skikkelig liten rampejente av typen cocker spaniel :)

I går hadde vi vært ute og gått tur og hun satt på fanget mitt mens jeg tørket henne, så kjente jeg at det var mulighet for å slippe litt gass, og det kom en skikkelig høylydt laaang promp - hunden ble så redd at hun hoppet opp og begynte å bjeffe før hun løp rundt i ring og ikke visste hva hun skulle gjøre - ble så redd at hun faktisk tisset på teppet inne....Ups...gravide kvinner kan være farlig ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...