Penger Skrevet 9. april 2008 #1 Skrevet 9. april 2008 Tenker litt på å skaffe aupair. Hva er de reelle kostnadene?
Mamma`n til Trym Skrevet 9. april 2008 #2 Skrevet 9. april 2008 Se litt på denne siden til Atlantis utveksling. De er seriøse og kan gi deg svar på alt du lurer på. http://www.atlantis.no/index.html?campaign=google&kw=Au+pair
Miss Misantrop Skrevet 9. april 2008 #3 Skrevet 9. april 2008 God link, vurderer det litt selv. Hadde vært veldig deilig...
lykkelykkelykkelykke Skrevet 9. april 2008 #4 Skrevet 9. april 2008 Vi har kikket en del på barne pike som er hos oss store deler av tiden samt blir med på reiser ... Og da betaler du vanlig lønn bare =)))
nussie Skrevet 9. april 2008 #5 Skrevet 9. april 2008 Et vennepar av oss har aupair og som du sikkert vet så kan en aupair bare bli hos dere i to år. De betaler henne 4000 kr i mnd. Hun har fått kjøpt seg eget hus,maisåker,traktor og ansatt folk i sitt hjemland. Hun er kjempe flink og har blitt som en del av familien. De gruer seg veldig til hun må dra. Hun hadde først jobbet to år i Danmark hos en familie der,så de visste endel om henne før hun kom hit og hadde møtt henne der først.
2 fine små Skrevet 9. april 2008 #6 Skrevet 9. april 2008 Jeg er erfaring med det, bare spoer. Men ikke i Norge da, bare i Asia. Jeg har en ferdigintervjuet som jeg skal sette i gang prosess med saa vi kan invitere henne til Norge. En straalende fillippinsk jente (som faktisk er universitetsutdannet, men ikke faar noen jobb i det landet hun er i naa og spesielt ikke paa Fillippinene) Men hun er interessert og jeg sier hun kan alltid jakte paa en oppegaaende norsk mann eller en oppegaaende norsk jobb mens hun bor hos oss to aar, eller komme i kontakt med Universitetet i Oslo og sitt fagmiljoe og kanskje soeke som student etter tiden hos oss. Laere norsk foerste aaret og legger planer for framtiden aaret etter. Vi har hele planen klar vi, hehe.... Og samtidig skal hun faa saapass med loenn at hun kan foe paa hele slekten hjemme (skal bare noen tusenlapper i mnd til) Hun har heller ikke barn hjemme, noe man maa regne med ved asiatiske aupairer. Jeg aner ikke hva man betaler i Norge, men jeg ser for meg at jeg vil betale henne ca 5000 i mnd eller noe. UDI haandterer den type saker i Norge, og vi skal i kontakt med dem umiddelbart naar vi kommer hjem. Spoer i vei dere som lurer paa ting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå