idamor & lykketrollene Skrevet 9. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 9. april 2008 men hva mener folk når dem sier det?er det noe forsjell på det og andre??er det liksom ett negativt ord?
Northernlights Skrevet 9. april 2008 #4 Skrevet 9. april 2008 Jada, det var det da jeg vokste opp. Finere strøk på Byåsen i Trondheim, hadde større respekt enn de som bodde i høyblokk eller de 3 etg blokkene (bloka vår hadde 11 etg). Det skinte tydelig igjennom på skolen, i klassen til søsteren min. Hun husker sååå mange tilfeller der læreren hennes inviterte spesielt rike barn til enkelte ting, mens "blokkungene" var utelatt! Helt utrolig. Hun behandlet disse barna mye bedre i klasserommet også. De i tre etg husene, kalte oss i høyblokka "punkthusungan", så vi var nok lavest på rangstigen...hehe Men det brydde jeg meg aldri noe om,selv. Tror vi ble ekstra hardhudet av sånt, og har ikke lidd noen nød. Jeg leika meg mest utendørs,og der var lufta og gresset likedan uansett om man bodde i en millionvilla eller i blokk. Elsket bymarka! Var der og sprang om sommeren, og har utrolig mange minner fra skogen der. Savner skogen, og føler jeg frarøver ungene mine enormt mye,siden vi ikke har en skog her vi bor,som de kan springe fritt i...
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 9. april 2008 #5 Skrevet 9. april 2008 Hehe...her på vestlandet, kaller man en unge for "blokkunge" når det er snakk om en "drittunge" Mer et språk blandt ungdommer da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå