Vannekanne Skrevet 8. april 2008 #1 Skrevet 8. april 2008 Jeg har plutselig blitt så usikker på om det er vanligst å gå med badedrakt eller i bikini på stranden når man er gravid.... Hva har dere tenkt? Og hva med i parken eller i hager o.l.- drar dere av dere slik man gjør når man ikke er gravid, eller sitter dere i singlet ovenpå?
hormonia&alienimagen <3 Skrevet 9. april 2008 #2 Skrevet 9. april 2008 Er det noe grunn til at man ikke kan dra av seg når en er gravid? Er helt opp til deg hva du velger.Har du problemer med magen din,kan du vel dekke den,men ellers har du vel nesten mer grunn til å flekke av deg trøya en de fleste andre har ;0)
♡ snart 3barnsmamma Skrevet 9. april 2008 #3 Skrevet 9. april 2008 Absolutt bikini. Jeg prøvde badedrakt da jeg gikk gravid med nr 1, men det klarte jeg ikke å gå i med høygravidmage. Så i sommer så satser jeg på bikini med skjørt utenpå frem til barnet er født, og deretter er jeg vel ikke like glad i å kle av meg rett etterpå, he he
Vannekanne Skrevet 9. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 9. april 2008 Jeg bor i USA og tror jeg er blitt hjerne-vasket av all negativitet rundt kropp og "nakenhet". De har tross alt telt/pledd de har over seg når babyen ammer- slik at ingen skal en gang se at de har et barn til brystet. Da jeg ammet her sist ble folk så forlegne da jeg satt og ammet (selv om jeg skjulte HELE brystet) at de begynte å stamme og nesten løpe bort. Dette gjorde til slutt at jeg ble forlegen av å amme- og begynte å gjemme meg. TOM da vi hadde gjester satte jeg meg på soverommet for å ikke "offend" noen.. Jeg flytter hjem til Norge i sommer- og skal da gå med bikini og dermed prøve å overvinne forlegenheten som vi ikke har noen grunn til å ha selv om magen er stoor! :-)
*H* Skrevet 9. april 2008 #5 Skrevet 9. april 2008 jeg gikk i bikini i syden i vinter, 5-6 mnd på vei. hvorfor kle meg som en hval? hehehe.... vil da heller vise frem den struttende magen:) solte meg lite da, var så kjedelig:P
Edelweis Skrevet 9. april 2008 #6 Skrevet 9. april 2008 skal gå i bikini jeg ja, skal få litt sol på strekkmerkene=)
konemor med gutt+spire:) Skrevet 9. april 2008 #7 Skrevet 9. april 2008 jeg vurderte badedrakt og omslags skjørt men dere har så rett. hvorfor ikke vise frem magen. har mye strekk merker fra før, men magen og det som er inni der er vel fantastisk nok til å kunne vise seg frem
Duracella Skrevet 9. april 2008 #8 Skrevet 9. april 2008 Blir en diger bikini. Må være vanskelig med hel drakt, når magen stadig vokser? Jeg har bikini med hotpants-lignende underdel, slik at ingen behøver å se at jeg ikke lenger får til å fikse håret i trusekanten! : ) Og så skal jeg ha en solhatt, så jeg slipper å få pigmentflekker i ansiktet som jeg fikk sist, så møkkete ut i panna i flere måneder etterpå. Blir selvbruningskrem i år.
Duracella Skrevet 9. april 2008 #9 Skrevet 9. april 2008 Ja amerikanere er utrolig bluferdige. De blir brydd ved synet av nakne småunger på stranda også. Helt utenkelig for oss nordmenn!
Mamma mjaua Skrevet 9. april 2008 #10 Skrevet 9. april 2008 jeg skal ha BIKINI! aldri om jeg bruker badedrakt:p
benteeli Skrevet 9. april 2008 #11 Skrevet 9. april 2008 Må jo solen magen litt Jeg liker å gå i bikini, og ha magen fri.
vanillaface Skrevet 10. april 2008 #12 Skrevet 10. april 2008 Jeg er i min fjerde graviditet og kroppen er desverre ikke den samme som da jeg var 16 men må si at jeg er mye tryggere på den nå. Det blir bikini på min halvfeite, bleike og strekkmerke herja kropp i sommer:) og jeg gleder meg. Er så deilig å ligge å velte seg på stranden som en strandet hval
ChellBell - har født! Skrevet 10. april 2008 #13 Skrevet 10. april 2008 Bikini garantert. Jeg er hval allerede nå føles det ut som...
*Willow* Skrevet 10. april 2008 #14 Skrevet 10. april 2008 Jeg kommer nok til å kle meg i bikini om jeg skal bade. I parken blir det bikinitopp og et skjørt av noe slag på underkroppen. Jeg har ikke kledd av meg på offentlige steder på flere år, men i år skal jeg flashe magen med stor stolthet!
Gjest Skrevet 10. april 2008 #15 Skrevet 10. april 2008 Jeg har vel ikke brukt badedrakt på 10 år, så jeg bruker nok bikini i år også.. Men jeg kommer til å ha en tynn singlet over.. For mange år siden var det ei som fikk et dødfødt barn fordi hun elsket å ligge i sola, babyen ble overopphetet inni der og døde.(vannet ble "glo-varmt" inni magen) Har fått helt PANIKK etter det.. huff.. Lovet meg selv etter det at jeg ikke skulle gå med bar mage på stranda.. (UNNSKYLD OM JEG SKREMTE NOEN HER NÅ)
<3 Vila & Lille <3 Skrevet 10. april 2008 #16 Skrevet 10. april 2008 Men det kan vel umulig hjelpe noe særlig på varmen om man har en tynn singlet over??
snart mor til 3 Skrevet 10. april 2008 #17 Skrevet 10. april 2008 hehe...snakk om kondomdrakt det skulle vært om man skulle tatt på seg badedrakt.. nei,badedrakt har jeg ikke brukt siden jeg var 10 år gammel og har ikke tenkt til å starte igjen nå ;-)
lille er født:) Skrevet 10. april 2008 #18 Skrevet 10. april 2008 Lurer veldig på hvordan jeg ser ut i sommer! termin i beg av juni og er førstegangs, så spørs om jeg ikke dekker meg til mest mulig... håååper jeg fortsatt kan gå i bikini men tviler!
Gjest Skrevet 10. april 2008 #19 Skrevet 10. april 2008 jeg beundrer dere som sier at dere skal gå i bikini..jeg tør nesten ikke vise meg i hverken bikini eller badedrakt..d er gale begge deler hehe jeg har ekstra på magen etter 2 graviditeter..3 med dette..å strekk merker..føler meg ikke fin ..å hvor skal jeg få selvtilitten fra?så enten er alle dere her i utgangspunktet slanke der bare magen kommer frem,eller så er dere normale med former å figur men som godtar deg selv for den en er..å d beundrer jeg!! jeg selv har 10 kg for mye på kroppen,har både hofter å mage så nei jeg vet ikke hva jeg skal gjøre i sommmr
snart mor til 3 Skrevet 10. april 2008 #20 Skrevet 10. april 2008 Sist gang fødte jeg på våre. Samme sommer var jeg 20 kg i pluss pga svangerskapet samt strekkmerker som du ikke aaner ikke! Følte meg egentlig helt for jævlig,men prøvde mitt beste å skjule det.. Etter en strandtur da fikk jeg veldig positiv tilbakemelding av en kamerat av meg. Han har alltid hadd noen kilo tyngre enn gjennomsnittsmannen om man kan si det slik. Men det han sa til meg var at han syntes det var så fantastisk å dra på stranden med meg. Etter svangerskapet hadde jeg vel gådd opp "litt" i vekt som han sa..men jeg så ut til å bry meg så lite om de ildrøde strekkmerkene og kiloene som jeg hadde for mye. Det fikk han også til å føle at det var greit at han og veide litt mer enn de andre.Han begynnte å innse at vekten kanskje egentlig ikke betydde noe, og at vi ikke ser på andre på utseende men på personen bak Den samtalen med kameraten min forandret meg..Jeg trodde egentlig at usikkerheten min stod skrevet med sprittusj i pannen mine.. Etter det har jeg hadd den innstillingen at om noen har noe imot hvordan jeg eller vennene mine ser ut så er de ikke verdt å ha kontakt med. Ingen har rett til å dømme andre pga utseende eller vekt.. Jeg VET jeg kommer til å ligge i mye pluss nå etter dette svangerskapet og.. Men hva så? Nå har jeg termin i juni.. blir fødselen som sist så kan jeg kanskje starte å gå normalt i juli/august en gang.. Og fram til sommeren 2011 regner jeg med å ha en mage hengende på knærne og pupper til å slenge over skulderen..Det har bare med innstilling å gjøre.. Jeg nekter å sette meg mål om å maks gå opp 10 kg, eller være tilbake i idealvekten etter 3 måneder.. Nå er jeg gravid..bekkenløsningen og en vrang unge gjør at store deler av døgnet består av smerter..dette gjør igjen at jeg beveger meg myyye mindre enn jeg burde,så jeg vet jeg vil legge på meg ekstra.. når ungen er kommet så skal jeg nyte å være hjemme med ungen..jeg vil ikke sette på meg selv press for å oppnå verken det ene eller det andre. Press lager kun mulighet for skuffelse..og hvorfor gjøre det mot en selv? det å få barn er det mest fantastiske vi noen sinne kan gjøre her i i livet! og omså om det tar meg 10 år etter siste ungen å gå ned i vekt så greit..det er verdt det!!! Man må bare velge hvordan man vil se på det... fikk en telefon fra en gravid veninne for en stund siden som var hysterisk pga strekkmerker.. eneste tipset jeg kunne gi henne er å være glad i de.. de er æresbevisene vi har for dette vi nå går gjennom...det skal vises at vi har levd..har man ingen arr eller synlige bevis på livets opp og nedturer så har man ikke levd..det er mitt syn på det hele ihvertfall... og psst...redorkide..her er et tips til deg... hvis du ikke liker bikini så må jeg bare spørre..har du prøvd slike små shortser (hotpants?) i kosestoff?? De sitter bra på uansett om man har litt eller litt mer ekstra kg på både mage,hofter,lår og mage... Kombinasjon mellom det og bikinitopp så kan det faktisk hjelpe bruker selv aaaldri bikinitruser..hehe..kun shorts..da gjør det ikke noe at man har litt ekstra hud på magen osv osv... ;-) *klæm*
Gjest Skrevet 10. april 2008 #21 Skrevet 10. april 2008 hei sommerfugl:) dette var en flott lesning:)ser ut som du har fått deg en liten aha opplevelse..å jeg må si jeg misunner deg :)kjempebra:) oj..da skal jeg gå opp å se i skapet mitt om jeg finner hotpansen min hehe..håper jeg ikke har kasta den..så skal jeg ta den med på hotel weekend nå i helga å se om d går bedre:) takk takk for flott innlegg:)
Jannamor Skrevet 10. april 2008 #22 Skrevet 10. april 2008 Det spørs på om det kommer strekkmerker eller ikke for mitt vedkommende. Vil gjerne skåne omverdenen for strekkmerker, hvsi de skulle komme da. Ellers er bikini flott, for å vise frem magen
snart mor til 3 Skrevet 10. april 2008 #23 Skrevet 10. april 2008 beklager..men er nødt til å spørre... SKÅNE omverden?? halloen...du kan ikke mene den der særiøst... og bruker du idag bikini kun for å vise fram magen? selv bruker jeg det for å FÅ SOL på kroppen... nei veit du hva altså.... kan forstå det når personer sier at de ikke ønsker å gå i bikini fordi at de selv ikke føler det komfortabelt eller liknende... men for å skåne omverden?? hva har du tenkt til å gjøre når ungen kommer da? skal du være hjemme i ditt eget lydisolerte hus 24 timer i døgnet? du kan jo umulig ta med ungen ut..før du vet ordet av det lager h*n en lyd..det hadde jo vært helt forferdelig..du må jo for guds skyld ikke forstyrre noen av medmenneskene rundt deg... nei vet du hva altså..strekkmerker er noe av de mest naturlige og vakre merker man kan få på kroppen sin..du skal virkelig ikke bekymre deg for å støte andre med at de vises.. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå