Gå til innhold

Om at barnet ditt suger/biter på andres fingre.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er så utrolig irriterende!! Og hva sier man til en bekjent i kaffebesøk, el til en venninne el et familiemedlem når babyen selv tar deres finger i munnen sin? Jeg gjør det jo ikke selv m min egen unge, i allefall går jeg og vasker hendene godt først. jeg tør ikke si noe, bare henter noe annet hun kan bite på....som et hint....men det er ikke alltid det funker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt utrolig at de ikke forstår at foreldrene misliker dette.. Det er ekkelt! Bare tenk på alle bakterier og sånt de har med seg inn. Lurer på hvordan de hadde reagert hvis jeg hadde stappa fingrene deres inni min munn for å tygge litt på?

Jeg pleier vanligvis å si fra at jeg tror kanskje det ikke er så lurt å gjøre sånn, eller gi de en leke eller noe lignende og si "se, den kan hun heller spise på". Litt avhengig av hvem det er. Neste gang tar jeg meg kanskje en bit i stedet ;)

Skrevet

Lykke til videre! Da blir det ingen barnehage og konstant tilsyn med barnet frem til 4-5 år! Små barn putter ting i munnen og suger på leker etc som mange har tatt på, sånn er det bare, du kan ikke nekte de det... De har godt av å få i seg litt bakterier, det er det som bygger immunforsvaret. Men siden du likevel kommer til å gå hjemme med barnet er det jo heller ikke noe problem om det er mye sykt.

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Hvis dette er et problem må du slutte å hinte, og begynne å gi klar beskjed.

Du må selv gi tydelig beskjed om at hun ikke skal bite på fingre som ikke er vasket skikkelig først, og fortelle at dere selv alltid vasker hendene godt etter å ha vært ute, før dere holder i ungen.

Ellers får du bare sitte der å irritere deg...

Skrevet

Men det kommer jo selfølgelig ann på hvor gammel ungen din er da. Er hun under 2 mnd er det forståelig.

Skrevet

Veldig sant som Ella29 sier... Jeg synes heller ikke det er noe særlig når lillegutt her putter andres fingre i munnen, og tygger på leker en haug med andre unger har tygget på, men nå er det nå sånn unger oppdager og utforsker ting. Det blir jo bare mer og mer av det, så her prøver jeg å slutte å irritere meg over det;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...