puzkatten Skrevet 8. april 2008 #1 Skrevet 8. april 2008 Jeg er en jente på 31 år som har arvelig høyt kolestrol og hjertekramper. Jeg har hatt et hjerteinfarkt for 4 år siden. Bruker en del medisiner for det. Jeg har 3 barn fra før. Jeg ble for 2 år siden gravid med p-piller og fordi jeg ikke hadde bra helse ble det anbefalt at jeg tokk abort. Jeg fulgte det rådet noe jeg gjore med tungt hjerte og slet med depresjoner i etterkant av aborten. Byttet p-pille merke og har bruk disse i 2 år nå men så har jeg havnet der igjen at jeg er gravid. Det skulle jo ikke være mulig! Men så står jeg her 2 år etter like frustrert og alene. Har ikke blitt værre i helsen men heller ikke bedre. Legen vil si at det er en for stor risiko men de kan ikke si det ikke vil gå bra heller. Jeg er alene med 3 barn og vet at alt sier jeg bør ta abort men alikevel er det en del av meg som ikke vil.
fagremøy med ♥♥♥♥ Skrevet 8. april 2008 #2 Skrevet 8. april 2008 hei må starte med å si at jeg føler med deg i din situsjon... du ha ikke ett enkelt valg, gravid på p-pillen kan skje oss alle desverre, skjedde med meg....så det er mulig, men rett å slett jævig når det skjer skjøøner dilemmaet du står i og har desverre ikke noe godt råd å gi deg. det er vell en sånn veie for og imot situsjon,men tror jeg ville fått snakket med noen som har peiling på prosentene for at det skal gå bra osv. men du må også tenke på de 3 du har fra før, hva om noe skulle skje med deg? er det vert å føde frem ett barn når rissikoen er stor? nei desverre er det bare du til syvende å sist som kan ta avgjørelsen skjønner at du synes det er en grusom tanke å gå igjennom en abort igjen. det viktigste er att alt går bra med deg og de 3 du har fra før... uansett lykke til mange varme klemmer
maria isabell Skrevet 9. april 2008 #3 Skrevet 9. april 2008 huff...er du alene i tillegg hadde eg nok faktisk tatt abort..personlig skal det sterke grunner til abort,fare for mitt eller babyens liv er sterke nok grunner,særlig viss eg hadde alene ansvaret for 3 små ..
Anonym bruker Skrevet 9. april 2008 #4 Skrevet 9. april 2008 Hei. Mitt råd til deg er å bestille deg time hos legen så fort som mulig! Be han henvise deg til gynekolog samt få time hos hjertespes. som jeg antar at du allerede går hos. Du har et vanskelig valg, men sier f.eks gyn/hjertespes at du må gjennomføre abort på medisinsk grunnlag så slipper du iallefall å slite med at det var du selv som valgte... en dyktig spesialist vil være ærlig å gi deg oppriktige svar! Kjempelykke til!
Gjest yrild Skrevet 9. april 2008 #5 Skrevet 9. april 2008 Hei :-) Føler utrolig med deg og ønsker deg alt godt! Jeg har ikke mye forutsetninger for å sette meg inn i din situasjon, men er vokst opp med alenemor og hun hadde (selv om hun er resurssterk og alt) mer enn nok med 2 barn... hvordan er det da med 3! Du må jo være kjempetøff :-) Jeg ville nok tenkt på de tre barna du har, har bla en venninne som har 4 søsken og som sliter enormt med at hun ikke fikk nok støtte/oppfølging og omsorg i barndommen... Det kan jo være at du er en superkvinne som klarer alt, men å risikere helsen din når du allerede har 3 barn å ta vare på... vil være på grensen til egoisme... synes jeg... Unsett håper jeg at du tar det valget som du kan leve med, ingen vet bedre enn deg, men du må virkelighetssjekke hvordan du kan klare det... og hva skjer hvis du blir alvorlig syk? Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå