Gå til innhold

Bør jeg la han dra??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min ønsker å dra på ferie til hjemlandet sitt en uke.. har noen dager fri fra jobben som han kan bruke til å reise.. Når han planlegger å reise vil jeg være 34 uker på vei, og jeg ønsker da ikke at han skal reise pga at jeg tenker hva om det skjer noe mens han er borte?? Han har ikke besøkt hjemlandet sitt på leenge, og unner han egentlig virkelig den uka.. men tenker litt å meg selv å.. blir litt redd for å være alene hjemme, men da sier han at jeg kan jo bo hos moren min en uke. Er førstegangs, så han sier sjansen for at jeg skal føde for tidlig er veeldig liten, og han har vel egentlig rett i det.. Er jeg urimelig???

Ønsker ærlige svar..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns du kan la han dra,siden han ikke har vert på besøk i hjemlandet hans på lenge. Du kan jo som han sier være hos mammaen din,noe hun sikkert bare synes er koselig :) + Skulle du være så uheldig og føde for tidlig så har du jo alltids moren din der til og støtte og hjelpe deg :)

Skrevet

Man må jo kjenne på sine egne følelser. Viktig å føle seg trygg, så nei syns ikke du er urimelig. Men det vil vel også være veldig lenge til neste gang han har en sjanse til å reise?

Mannen min dro på langhelg til en annen kant av landet når det var ca 16-18 dg til termin. Vi snakket litt rundt det først, spurte også jordmor.

Hun sa en ting som jeg syns var ganske bra, og det var at om vi skulle sitte klar "hele" våren ville ventetiden bli fryktelig lang. Nå tenkte vi også om at hvis vi skulle få signaler om at noe var på gang, så ville han avlyse turen. Og det går jo fly... Men nå regner jeg med at mannen din skal reise litt lengre da...

Skjønner at det er vanskelig, men kanskje dere kan lage noen avtaler som gjør at du føler deg tryggere?

(oxo førstegangs...)

Skrevet

Han skal reise litt lenger ja :) Men skjønner at jeg overdriver litt kanskje.. Kommer bare til å bli så lei meg om han ikke får blitt med på fødselen, føler at jeg må ha han der når det skjer.. men sjansen er jo veldig liten for at jeg skal føde i uke 34.. Lar han nok dra ja, tusen takk for råd.. kjente jeg fikk litt dårlig samvittighet nå for at jeg ble så sint på han når han sa han ville reise.. Begynte å grine å alt.. Uff disse hormonene! Men griner lett ellers å jeg da...

Skrevet

hvor er han fra da?

Skrevet

Bedre han reiser nå,enn etter barnet er født.

Skrevet

Kan du ikke være med han? Koselig å hilse på familie også er dere sammen hvis noe skulle skje. Sikkert ikke ille å føde i Tyrkia, Norge betaler og det er fremdeles god innen for fristen som flyselskapene har.

• 4 måneder senere...
Skrevet

jeg er jo 38+1 nå, og har samboeren min på jobb på sjøen enda..men han kommer hjem snart da.

Han jobber 5 uker på og av, så hadde ikke akkurat kunne holdt han hjemme hehe.

Så jeg synes han skulle fått dratt til hjemmelandet sitt 1 uke. Du er jo bare 34 uker på vei da.

Skrevet

Min mann skal også til Tyrkia når jeg er ca 34-35 uker på vei, nå er jeg 3 gangs da og har vel ikke de store nervene.

Jeg lar min dra sammen med svigermor :o) så jeg blir sittende igjen med to barn der den yngste er 16mnd så det blir jo en spennende tid :o) Og det er mulig han skal på jobb reise uken etterpå slik at han blir bort i 14dager....bedre nå enn senere i svangerskapet sier nå jeg :o)

Skrevet

Mannen din hører til hos deg nå!

Han skal ikke dra hjem til sin mamma og du skal ikke bo hos din mamma nå.

Selv fødte jeg fem uker før tiden første gang, dette vet man aldri!

Skrevet

Er han beredt på å gå glipp av fødselen da? For det handler jo ikke bare om deg som må føde alene men også om han som risikerer å gå glipp av fødselen. Sjansen for at du føder er nok ikke stor, men joda, den er der.

Men tja, jeg synes nok du skal la han få dra om det bare er noen dager, og tja, hvorfor ikke bli med?

Skrevet

herregud, du er bare i uke 34! la mannen din dra, det er ikke slik at han kommer til å få muligheten med det første etter at barnet er født!!!!

Skrevet

Jeg synes også virkelig du skal la ham reise! Vær nå litt generøs!

Skrevet

Jeg også! Fødsel i uke 34 er veldig usannsynlig. Det er ikke som om man skal sette livet sitt på vent under en hel graviditet... Hyggelig for ham å få en anledning til å se familie før det blir masse stress å reise!

Skrevet

La han reise! Det kommer som regel noen signaler i forkant av en fødsel, og han kan vel alltids kaste seg på et tidligere fly hjem dersom han må det? Hvor mange timer kan det ta å komme seg fra Tyrkia til Norge? Ikke flere enn latensfasen din antagelig.. Lykke til.

Skrevet

Urimelig vet jeg ikke om du er, du har de bekymringene og følelsene du har, og har gjort deg opp en mening ut i fra det.

Men jeg ville helt klart latt han dra!

Skrevet

innlegget er 4 mnd gammelt så sikkert dårlig med svar fra hi. :)

Skrevet

Nja, det er da mange som henger her inne lengre enn 4 mnd ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...