Gå til innhold

Hvem har rett av meg og samboer?? VIKTIG!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han jobber, jeg er sykemeldt ut skoleåret pga sykdom.

Elias er syk igjen, jeg er plaget med migrene og har hatt migrene anfall hyppig i fire dager nå, vet at jeg ikke er bedre i morgen. vet ikke hvordan jeg skal forklare det, men kjenner at jeg ikke har energi eller overskudd til å være alene hjemme med elias imorgen. vet at jeg kommer til å ha migrene imorgen også. lite søvn de siste dagene.

uansett, jeg spurte om han kunne være hjemme i morgen.

ææfår vel bare være hjemme i mrogen da, selv om det kommer til å bli ett helvette med sjefen''

jeg mener at han har rett på ti dager å være hjemme med elias, selv om jeg er hjemme.

jeg er jo faktisk ikke hjemme av egen fri vilje, jeg er jo sykemldt. og nå er jeg plaget med migren i tilegg.

hva om jeg hadde vørt i jobb nå og blitt sykemldt? hadde han kunnet vært hjemme da??

så, har han rett til å være hjemme med elias imorgen når han er syk selv om jeg er hjemme og sykemldt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han har 10 dager hjemme hvis barnepasser (du) er syk.

Men hvis du har massiv migrene er kanskje det beste å komme seg i seng?

Skrevet

Jepp, om han bruker "syk barnepasser", og ikke "sykt barn" som årsak.

Skrevet

Han har rett til det!!

Jeg ble syk under fødselspermen min, og far ble hjemme for å passe barna. Influensa. Skjedde 3 ganger med ganske tette mellomrom.

Selv om du hadde vært hjemmeværende mamma hadde han hatt rett til det.

De ti dagene gjelder ved barns eller barnepassers sykdom. I dette tilfellet er du barnepasser og du er syk.

(Står helt klart i lov-verket)

I mange bedrifter må en også krysse av for om det er barnet selv, eller barnepasser som har vært sykt - selv om det stort sett er uten betydning.

Skrevet

jo er vel best å pelle seg i seng=) men nå er det så vondt at jeg føler at ingen ting kommer til å bli verre uansett og jeg måtte bare inn ås pørre....

for han mener at dersom jeg er i jobb har vi begge rett på 10 dager, men siden jeg er hjemme har ikke han rett på noen ting....for det sier sjefen hans(så skal sant siers at sjefen hans er en forbanna...ja...elias ble operert og jeg spurte om hank unne komme opp på sykehuset for de plagdes med åvekke elias etter narkosen og jeg ble bekymra men da sa sjefen blank nei, ikke fikk han slutte tidligere på jobb heller for å kjøre oss hjem da vi ble utskrevet og han HATER at samboer er borte fra jobb...er rett og slett et helvette hvis han må være hjemme...)

Skrevet

Men har det noe å si at han egentlig er i barnehage? liksom, dem er jo barnepasser for han, men nå er han syk ergo er han hjemme. jeg er hjemmevernde, blir jeg da barnepasser de dagene han er hjemme fra barnehagen?

Skrevet

Unnskyld men jeg klarer ikke ta deg veldig seriøst. Har du migrene så legger du deg, og sitter ikke her inne. Vet jeg er spydig nå. Men er du dårlig så legger du deg istedenfor å sitte fremfor dataen å spørre om noe sånt. Dette må du og samboeren din bli enige om. Du sier du ikke vet at du er bedre i morgen, men du orker å sitte her.

Skrevet

Nå syns jeg du tøyer det skikkelig her.... Hadde du sagt at han var i barnehage hadde jeg ikke klinket til med mitt første svar. Gå og legg deg så du greier å være hjemme med ungen din i morgen. (Spydig, men irritert)

Skrevet

Det er vel det same om guten til vanleg er i barnehage, heime eller hos dagmamma vel... Om den som egentlig skal ta seg av ungen den aktuelle dagen er sjuk, så har pappaen krav på eigenmelding. 10 dagar i året, som går på sjukt barn ELLER sjuk barnepassar. Eg er heimeverande med guten vår på 2 1/2 og lilletuppa på 5 mnd, og mannen min måtte ta to eigenmeldingsdagar då eg hadde kink i nakken og ikkje kunne bevege meg. Kva skal ein ellers gjere?

Jada, eg er einig i at dersom ein er midt i eit migreneanfall er ikkje data det luraste, men det er jo ganske vesentlig for denne dama å få greie på om mannen har rett til å vere heime i morgon eller ikkje...

Så jo, han har rett til å vere heime, og sjefen har ikkje rett til å bli sur.

God bedring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...