*frk Chris* søta & lillegutt:) Skrevet 8. april 2008 #1 Skrevet 8. april 2008 Og hvordan...? Her i huset er storesøster 2 år og 2 mnd, lillebror er 8 mnd. Hun har smokk når hun skal sove, og litt flaske med vann. Lurer litt på hvordan jeg skal gå fram får å avvende henne, siden lillebror ikke kommer til å slutte riktig enda... Noen som har erfaring med dette og tips??
Anonym bruker Skrevet 8. april 2008 #2 Skrevet 8. april 2008 Min eldste var 20 mnd da nr. 2 kom. Det var heldigvis greit for henne å gi alle flaskene sine til babyen, for hun skulle jo bli storesøster Smokken var det verre med... Vi begynte å snakke om at hun skulle slutte etter sommerferien når hun skulle tilbake til barnehagen. Samtidig gikk yngste fra å ha smokk tilgjenelig hele dagen, til å bare ha den om natten i senga. Det gikk helt fint, en stund... Hun fikk tilbakefall. Flere ganger... Hun sluttet ved en tilfeldighet, mistet smokken ut vinduet på bilen i fart.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2008 #3 Skrevet 8. april 2008 Kjøp en tøff flaske med drikketut, nå er hun jo storesøster ! Venn henne av med å ha vann i sengen, det er jo ikke nødvendig....Be henne sette den tøffe drikkeflasken et lurt sted som ikke lillesøsteren finner, ellers kan hun jo ta den ;-) Og si at den ikke kan ligge i sengen for da blir det jo vått der ;-) Noen små hvite løgner må være tillatt.... Smokk sluttet vi med på dagen når størstemann var to, på natten når han var tre. Han var sur noen dager, spes når han var trøtt på dagen men det går sikkert bra, bare vær konsekvent! Det tror jeg er utrolig viktig i all oppdragelse ;-)
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 9. april 2008 #4 Skrevet 9. april 2008 3 års alderen synes jeg er passe å slutte med smokk. Mange sender smokken til skattekisten til kaptein sabeltann i dyreparken på sørlandet. Det passer for mange unger Selv har jeg ikke hatt problem når ungene skal slutte. Første man fikk klippe smokken av, og kaste den i bosset, etter at vi hadde snakket om det lenge på forhånd, at dette var den siste smokken. Nr2 fikk og beskjed om ar dette var den siste smokken, og da hun mista den en dag, nevnte hun den ikke engang. Har en gutt på snart 2 1/2 og han er svært glad i smokken sin. Har og en lillesøster på 5 uker, som kommer til å ha smokk, men jeg satser alikevel på at han slutter om ca 1/2 år. Tror det er viktig å forberede dem når det nærmer seg. Kanskje gjøre noe som gjør dem litt stolte. Kan jo forgylle den hos gullsmed, så kan de ha den for alltid Flaska kan kanskje være lurt å bytte ut med en tøff kopp. Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå