Gå til innhold

Spiser deres små middagsmat?


M-Tos

Anbefalte innlegg

Vi har liksom akkurat begynt å få ro rundt amminga, nå fungerer det meste, han vil ha - og jeg har ikke vondt noen steder. Vi har slitt lenge. Nå er jeg redd for å forstyrre rytmen. Man trenger vel ikke introdusere middag da? Spiser grøt til kvelds og frukt på formiddagen. Hvordan er det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke vits å stresse med middag. Det kommer av seg selv etterhvert.

Her er måltidsplanen slik:

pupp kl.06 og kl.07 (mest bare for kosen, og tilfredsstille sulten etter en lang natt. Sovner stortsett sammen i sengen på morgenen, bare kos)

grøt og 120ml mme kl.10

Frukt og 120 mme kl.12 ca.

Middag (lager selv, han vil ikke ha middagsglass). noen ganger vil han ikke han middag i det hele tatt, så da får han ca. 210ml mme i stedet.

grøt kl.17:45

å så er det kveldstell

så mme ca.kl.18:15

og så er det natt, å da sover han til kl.06 ca neste morgen :D

 

Prøver å gi han middag hver dag, men han brekker seg veldig ofte og spytter ut. Er ikke helt fortrolig med middag enda, men det blir bedre for hver dag som går. Må jo ta det gradvis :)

Så lenge din lille er fornøyd med den maten han får, så trenger han vel ikke noe middag fast. Her har det ihvertfall bare falt på plass av seg selv. Har ikke stresset med noen måltid, han har bare gradvis fått smake på forskjelige ting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres fornuftig ut å ta det som det kommer, merker vel når han vil ha mer. Opplever bare at mange sier "nå er han 6 måneder, nå skal han ha ditt og datt...". Takk for godt råd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke hør på andre, det er jo du som kjenner babyen din best :)

Du merker fort om han er missfornøyd, eller vil ha mere mat.

Jeg har fått reaksjoner på at mini ikke har smakt brødskive, men jeg skjønner ikke helt hvorfor jeg skal stresse med å gi han brødskive når han er fornøyd med grøt :)

Alle rutiner både med mat og søvn er slikt som bare har falt på pass etterhvert, har aldri gått inn for å lage en rutine. Bare kommet av seg selv :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har heller ikke stressa så mye med maten. Har brukt laang tid på å komme igang da ammingen hele tiden har fungert godt. Han får grøt til kvelds, og får nå moste grønnsaker/middagsglass i 15.30-tida. Tenkte å gi litt frukt som neste introduksjon :-). Lurer litt på av og til om han får for lite fast føde, men så lenge han er fornøyd er det vel greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...