Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid i 9 uke med min første,må innrømme at jeg har blitt litt hysterisk etter å ha meldt meg inn her..

"alle" snakker om tidligere spontanaborter, blødninger, tidlig ultralyd osv osv..

Men dette er min første gang, var ikke helt planlagt, men gleder oss masse, er som sagt i 9 uke skal til legen i uke 12, ikke hatt noen blødninger, men ømme bryst, "menslignende" smerter i mage, små kvalm innimellom å litt svimmel..

Men etter å ha lest endel her er je redd for at jeg skal miste eller at fosteret ikke lever inni magen, dette , virker liksom så vanlig..

Er det virkelig så vanlig eller er det bare å ta ting med ro å vente ..

Tilslutt vil jeg bare ønske alle lykke til, å hvis noen lurer jeg synes selvfølgelig dette er en fantastisk nyttig side også, bare blir litt urolig når jeg leser enkelte ting.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

du trenge ikkje bekymra deg, tenk på alle dei så e gravide så da ikkje har skjedd nåke med, dei skrive ikkje innpå her.. virka som da e sånn me "alle", men fleste gongane går alt fint:)

Skrevet

Ja, de fleste går et jo bra med!

Jeg har lest at i uke 6 er det ca 15 prosent sjanse for spontanabort, men at den avtar helt ned til 1 prosent i uke 12. Tror ikke du trenger å bekymre deg, selv om jeg skjønner godt at du er nervøs :) Jeg er bare i uke 5, men har troen på at dette skal gå bra!

Lykke til :)

Skrevet

er like langt på vei som deg og tenker akkurat det samme:-)

har heller ikke hatt noen blødninger, er kun kvalm, "menssmerter" og ømme bryst. Trur vi er litt for "alt etende" vi førstegangs..noen dager er jeg rett og slett bare nødt til å gå ut av denne siden og lignende, rett og slett fordi tankene løper løpsk av all lesingen om nettopp spontan aborter, foster utenfor livmor, blødninger(er like spent hver gang jeg er på toalette) osv.!!

nei trur vi rett og slett bare må tenke slik at skulle det skje noe så var det ikke meningen, da var det naturens måte å "rydde opp".

Så vil ønske deg lykke til videre, ta det med ro og nyt denne tiden, dette går så bra så:))

(Det prøver hvertfall jeg å gjøre)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...