Gå til innhold

Noen som har barn under 1-2 år som er gravide igjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei på dere..jeg er gravid igjen..9 uker på vei..har ei jente på 13 mnd..sitter her å lurer på hvordan det blir med 2 tette..

Noen som har vært hjemme eller skal være hjemme med to tette? hvordan har det vært? Noen som har hatt den eldste i barnehage eller hos dagmamma mens dere var hjemme med den nye babyen?

Erfaringer?

Hadde satt så stor pris på svar..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en jente på 14 mnd. og venter nr. 2 i beg. av november. I utgangspunktet skal jeg ha begge hjemme, er hjemmeværende nå, men vi kommer nok til å se ann behovet etterhvert. Kan jo hende det blir litt vanskelig å aktivisere eldstemann på en god måte når man har en som er yngre. I så fall vil vi prøve å få barnehageplass noen dager i uka.

Skrevet

Det er akkurat det jeg tenker også..vi har dagmamma til høsten som vi avtalte før jeg fant ut at jeg var gravid, men jeg er litt usikker på om jeg vil gi fra meg den plassen hvis forholdene sier at vi trenger den.... mange tanker her nå..

Skrevet

Hei, jeg har to tette fra før, ble 18mnd mellom dem. Jeg hadde 50%plass i barnehage til eldstemann og det angrer jeg ikke på. Ville faktisk hatt mer om jeg hadde hatt valget. Det er vanskelig for mange av de barna som har halv plass, vanskelig å komme inn i barnegruppa og tar lengre tid å finne sin plass. Og dette gjaldt for datteren min og. I tillegg var dagene faste, ville gjerne valgt hvilke dager hun var hjemme selv, for det er jo sånn at noen dager er tøffere enn andre og noen netter er tøffere enn andre. I tillegg kjeda hun seg litt hjemme, selv om vi fant på mye, dro på besøk der det var andre barn, lekeplass o.l.

Ellers var livet med to små deilig og de koser seg masse med hverandre. Nå er eldstemann 3år og 5mnd og lillesnuppa 1år og 9mnd. Krangling og litt sjalusi selvfølgelig, emn det gjelder alle søsken...nå venter vi nr 3 i november, da er minstemann snart 2 og et halvt. Skal ha begge to fullt i barnehage da, de storkoser seg der.

Skrevet

Ja vi har ei på snart 13 mnd og venter nr 2 i beg av november:) Blir da ca 19 mnd forskjell. Eldste skal begye i barnehage i august 80 %.Tror det vi bli ganske passe.Mannen min jobber turnus hvor han er borte 4 uker og hjemme 4 uker. Dermed kan jeg ev få tatt igjen søvn på dagen de dagene hun er i barnehagen pluss at jeg tror hun vil ha stor glede a v å leke med andre i barnehagen de 4 dagene i uka. Da har jeg forhåpentligvis mer overskudd de dagene hun også er hjemme til å finne på noe kjekt. Pluss at når mannen min er hjemme kommer vi nok til å ta henne ut fra barnehagen noen ekstra dager eller la henne få ha kortere dager der.Tror det vil være godt å ha noen formiddager til å kun konsentrere seg om den minste også:)

Skrevet

Her vil vi få litt over 2 år mellom våre minste, så det er ikke såååå tett, men tett nok. :) 2-åringen skal være i park eller barnehage (alt ettersom hvor hun får plass) mens jeg er hjemme med babyen. Jeg mener hun har godt av å få utfolde seg med andre barn på samme alder, samt komme seg litt ut av huset og oppleve annet enn meg og babyen. Jeg har vært hjemme med henne i nesten 2 år, så jeg har ikke dårlig samvittighet for å la henne begynne i barnehage/park til tross for at jeg ska gå hjemme. Kommer til å gi henne foholdsvis korte dager, maks 6 timer, (blir det park er det maks 4 timer) og bruke god tid om morgenen, samt ha mye tid til henne på ettermiddagene. På den måten kombinerer jeg nærhetsbehovet med mamma/hjemmet, hun vil ikke være utslitt på ettermiddagene,samt at hun alikevel får utfordringer på bortebane.

Skrevet

har en gutt på 10mnd fra før av å venter ny i november:)så blir veldig tett her..men gleder oss utrolig masse!

Skrevet

Jeg har en gutt på 11 mnd og får en til i desember. Så det ble litt tettere enn planlagt! Har begynt å venne meg til tanken nå, da. Og gleder meg!

Skrevet

heisan. har en jente på 14 mnd og venter nr. 3 i november. ELdste går på skolen og jeg skal være hjemme med de to minste. kjenner no flere som har barn på samme alder. så skal no vente med barnehage og slikt til de blir 3 år, når de slutter å sove om dagen. Jente på 14. mnd sover hele natten og 3 timer på dagen, og babyer sover jo så mye så det håper jeg skal gå greit.

Skrevet

Har førstemann på 14 mnd her og er nå 9 uker på vei med nr. 2. Gledegruer meg litt (var ikke helt forberedt på at det skulle skje så fort siden vi brukte så lang tid på nr. 1), men tror mest det skal bli veldig koselig:-)

Eldstemann går i barnehage og skal fortsette med det. Tror jeg hadde gruet meg litt mer om jeg skulle ha begge hjemme. Hadde blitt veldig hektisk. Nå kan jeg heller kose meg med babyen på dagen, hente eldstemann i barnehagen og forsøke å gi han litt mer oppmerksomhet i de timene vi har sammen før leggetid.

Hm, nå begynte jeg nesten å bare glede meg;-)

Skrevet

Har en på elleve mnd, og venter en til i nov... Begynt å tenke på hva om denne graviditeten venter to??? Det kommer til å bli en stor utfordring, men magefølelsen sier at det blir en i nov:)

Skrevet

Jeg har en på akkurat et år og fant ut i går at jeg er 6 uker på vei igjen. Det var litt overraskende for vi sleit så veldig første gang. Tipper vi kommer til å få mange reaksjoner på at de kommer så tett, men jeg ser jo her at det er mange i samme situasjon.

Vi har barnehageplass fra August for da skal jeg ut i jobb igjen, så vi holder nok bare på den også etter nr. to kommer.

Skrevet

melder meg inn her jeg også gitt :)

har en gutt på snart 9 mnd. venter en til i slutten av oktober :)

var et stort sjokk, men nå har vi vist det en stund og gleder oss stort :)

håper bare det går greit å jobbe igjen til sommeren.. gleder meg litt til det... minstemann begynner i barnehage i august.. tror det er helt greit å ha litt tid til å slappe av :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...