noLadyjustME Skrevet 8. april 2008 #1 Skrevet 8. april 2008 Dere som Er alene med både barn og hund-hvordan gjør dere ting i det daglige, med tanke på tur, lufting, og kombinerer det med barnas behov og omvendt?Trenger litt tips og råd til å kanskje se litt løysninger i det daglige:o) Maaasse svar takk!!
skoeske2 Skrevet 8. april 2008 #2 Skrevet 8. april 2008 jeg lurer på det samme selv. står midt oppi et samlivsbrudd, har to barn på hhv ett og tre år, og en hund. alle skal bo hos meg, men lurer på hvordan jeg skal få luftet hunden. har ikke hage. har satt opp lapper på skolene i området, og håper på at det er noen barn som har lyst til å lufte hunden på ettermiddagene. men sliter med morgenene.
noLadyjustME Skrevet 8. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 8. april 2008 Ja ikke sant..det er ikke bare, bare med barn og hund..men så har vi nå valgt det,må vel derfor bare finne noen smarte løsninger.. Her virker det som vofsen krever bare mer og mer til større Lukas blir, stress!!Hvordan er din hund?
Gjest Skrevet 8. april 2008 #4 Skrevet 8. april 2008 Nå måtte jeg valive hunden min i mars, men litt erfaring har jeg da. Stod opp og matet bikkja, vekket ungen og skiftet bleie osv. Kledde på junior og gikk ut for å la hunden tisse. Deretter var det inn for å gjøre istand til skole og barnehage + gi junior frokost, før det bar ut på tur med barn og bikkje. Inn med bikkja og avgårde til barnehage og skole. Prøvde å komme hjem for å la bikkja tisse før jeg hentet junior i barnehagen. Lagde middag, fortærte middag, deretter bar det ut på tur med unge og bikkje. Hjem til kveldsstell og aktiviteter. Etter at junior var lagt var det tid for omsorg for bikkje og bikkja fikk bare en lykjapp tissetur etter at junior var i seng. Det var et jævla stress med konstant dårlig samvittighet for uneg og bikkje.. Anbefaler ingen alenemødre med små barn og ha hund i tillegg. For meg var det likevel ikke noe alternativ å kvitte meg med hunden før hun var blitt gammel og syk. Dog blir det ingen ny hund før junior er mye eldre...
noLadyjustME Skrevet 8. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 8. april 2008 ååh, takk for bra svar! sliter med den samvittigheten selv også:/ er skikkelig vanskelig å klare å strekke til i alle ender ja..føler vi går og går og går!!aaalt dreier seg jo om turene til bikkja!
noLadyjustME Skrevet 8. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 8. april 2008 og en ting til: Får hundene være hvor de vil-dvs ligge der detpasser dem, eller faste plasser ?egen krok eller lignende? Jeg lar han gå fritt som regel,men i stua må han ligge på teppet sitt.Vil ikke ha så mye styr rundt mini når han ligger å leker..Er det strengt tro?
Gjest Skrevet 8. april 2008 #7 Skrevet 8. april 2008 Ja, det er stressende. Morgenturer var igrunnen greit, men det hendte ettermiddagsturene var slitsomme siden junior var sliten etter barnehagen. Likevel gikk vi 30 min om morgenen og 45-60 min om ettermiddagen. Jeg har hage da, så kunne la bikkja stå ute når det var fint vær. Jeg trøstet meg med at junior fikk mye frisk luft Det verste var likevel de gangene junior var skikkelig syk, da gikk det på bekostning av bikkja som bare ble luftet når det var høyst nødvendig. Ikke godt for samvittigheten. Men så blir man så glad i disse dyrene da.. Jeg holdt ut fordi hunden var gammel og jeg visste hun ikke hadde lenge igjen, men hadde hun vært en ung hund hadde jeg vurdert omplassering for hennes skyld.
Gjest Skrevet 8. april 2008 #8 Skrevet 8. april 2008 Hunden min var for sikkerhets skyld ikke trygg med barn, så under måltider var hun forvist til stuen. Hun lå i sofaen sammen med meg hvis junior lekte for seg selv og ellers var jeg alltid fysisk mellom dem. Det resulterte i at jeg tisset alene mens junior var våken for første gang dagen etter at hunden var avlivet... Siden jeg måtte skjerme junior så veldig for hunden var jeg alltid opptatt av å gi hunden MASSE kos og oppmerksomhet når han sov. Når jeg tenker på det nå var det egentlig helt fryktelig, likevel savner jeg bikkja.. Hun var babyen min i 11 år..
noLadyjustME Skrevet 8. april 2008 Forfatter #9 Skrevet 8. april 2008 Tusen takk for svar Teline! Føles som vi er på samme side ang hund hvertfall...Trist at hun er borte nå da:/ Det er jo helt fælt, de er jo babyer de også.Jeg er så utrolig glad i vofsen min, som bare er 2,5 år!Fikk han som valp, og det var oss to frem til mini kom..Har vurdert omplassering 2 ganger, men det ender likt hver gang.Jeg er så egoistisk at jeg faktisk ikke klarer det! Han har det jo godt, mangler ikke mye nei, men det er det å våkne-rett ut, og gjenta 4 ganger daglig..Skal ikke være lett, men jeg kan ikke se for meg at noen andre kan overhode være så god mot han som jeg...så sånn tenker jeg om meg selv,hehe:p
Gjest Skrevet 8. april 2008 #10 Skrevet 8. april 2008 Det var sånn jeg tenkte også, så jeg er med på den Vi er best for våre barn og hunder. Ønsker deg lykke til hverttfall, det er ikke lett å få kabalen til å gå opp, men det er jo veldig kos med hund da!
noLadyjustME Skrevet 8. april 2008 Forfatter #11 Skrevet 8. april 2008 Litt lettelse at det ikke bare er jeg som har slikt forhold til et dyr:p Takk for det, vi får bare "spille" videre så ordner det seg nok( en dag skal vi finne et småbruk og han skal nyte late dager fritt og godt ) Mer svar ønskes ) !!!!
HegeAE Skrevet 9. april 2008 #12 Skrevet 9. april 2008 Eg kunne gjerne hatt ein hund og, men veit at det å ha hund er ganske så krevande og at det ikkje er aktuelt å ha så lenge ein ikkje har egen hage til å lufte hunden. Har innimellom ein tantehund på besøk, så det har ikkje vert alltid enkelt og skulle håndtere hund og barn samtidig. For dette er jo ein hund som krever mykje turer. (blanding av husky og malamutt). Skal det bli hund ein gang skal eg ha tilgang til ein hundegard og helst løpesnor og + at ein skal kunne vere to om ansvaret å gå på tur med hunden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå