Gå til innhold

uke 13!Spark,eller hva????

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg kjenner noe boblelignende i magen min!!!???skikkelig fort noen ganger!!!Akkuratt som skikkelig kjappe og kraftige hjerteslag men det er jo ikke mulig og kjenne så tidlig??Så hva kan dette være???Slår mange ganger kjappere enn min egen puls"!!!:)

Klem til dere:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tviler på man kan kjenne liv så tidlig som i uke 13..og iallefall ikke sparki...d er jo ikke store babyen inni der så tidlig..men jeg vet ikke..alt er relativt vel?

Skrevet

du kjenner nok at det er noe der:-) men å sette fingern på hva det er er nok vanskelig enda. jeg kjente først no som kunne være tydelig i går, er i 15ende uke, og da lå jeg lenge på rygg og kjente etter på magen mellom navlen og skambenet, trykket litt forsiktig der jeg visste babyen lå og kjente plutselig en liten bul i fingern min som om noen sa "hallo, her er jeg!"

Var hos legen i forrigårs og fikk høre en kjemefin hjertelyd (har vært veldig syk med 40 i feber).

så lykke til fremover, det er spennende!

Skrevet

jeg har kjent spark hver dag fra uke 11 :)

Skrevet

Er ikke lenge siden eg begynte å kjenne liv og er nå 17 uker. Kjenner ikke nødvendigvis noe hver dag heller, og dette er mitt 3 barn.

Har litt problemer med å forstå at folk kan kjenne noe i uke 11 eg..babyen veier 5-10 gram og er mellom 4-5 cm stor.

Skrevet

jeg fikk bekrefta d med ul hos legen at d var det jeg kjente. tror d har litt med hvor godt man kjenner kroppen sin. å hvor følsom kroppen er. for det er jo veldig forskjellig fra person til person.. å selvfølgelig plaseringa på morkaken...

i uke 17 kjente mannen min godt sparkene uttenpå magen:)

Skrevet

Heisann=)

Jeg har kjent liv siden uke 13, jeg er andre gangs gravid. De sier en kan kjenne det tidligere desto flere ganger en har vert gravid, og nå vet ikke jeg om dette er din 1 eller 4 gang, men uansett så tviler jeg ikke på at du kan kjenne det=)

Skrevet

Jada, vet at det er stor forskjell fra person til person når en kjenner liv.

Men 5-10 gram liksom? Skal jammen være bra følsom for å kjenne noe da.

Skrevet

Jeg lurte på om jeg kjente liv i dag... Det var lissom noe nede til venstre for navlen, vanskelig å beskrive hvordan det kjentes. Har kjent det en 4-5 ganger i ettermiddag. Jeg er 13 uker i morgen, eller 13+4 etter størrelsen i dag. (Er IVF, så det er lissom ikke noe tvil om når ting skjedde ;)

Skrevet

kjente det så tidlig jeg også:)

Skrevet

Jeg kjenner bevegelse (12+6) spesielt hvis jeg sitter ved skrivebordet med bena litt fra hverandre og så bøyer meg litt fremover. Dette liker ikke knøttet og da er det livlige sprell. (Jordmor kjente spark i dag også når hun skulle lokalisere bebisen for å høre på hjertelyden :))

Tror det er lettere å kjenne tidlig på andremann, første gangen vet man liksom ikke helt hva man skal kjenne etter. Sånn har det hvertfall vært for meg :)

Skrevet

Jeg kjente første bevegelse i uke 10 jeg, men turte ikke si det til noen, da det var veldig tidlig. Siden har jeg kjent det daglig, særlig når jeg legger meg ned og hviler. Jeg fikk bekreftet det da jeg var på ultralyd i dag, jeg satt og så på at babyen sparket og beveget seg veldig, og bena var der jeg kjente bevegelsen. Jeg er nå i uke 13+4 dager. Babyen er 7 cm fra hodet til rumpa + bena da, så synes ikke det er så rart at man kan kjenne det. Jeg spurte legen og han trodde på meg, og han sa, ja. Det er noen få som kan kjenne bevegelse allerede fra uke 12.. :o)

Skrevet

Jeg kjente liv med begge mine i uke 11-12.. små,raske dupp/napp eller bobler, var noe HELT annet enn at det bare kunne vært magen min.. så jeg tror noen kan kjenne liv tidlig ja.. spark kommer nok litt senere, men har hørt mange som har kjent liv tidlig ja:-) kos deg i graviditeten!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...