*ale* Skrevet 8. april 2008 Forfatter #2 Skrevet 8. april 2008 Å dette var ikke noe program for meg.... Faens dritt.
MissAntrop Skrevet 8. april 2008 #3 Skrevet 8. april 2008 Jeg tenkte akkurat det samme før jeg måtte slå av tv'n. Jeg klarte bare ikke å se mer.. Ufattelig fælt og trist..
mayaya Skrevet 8. april 2008 #4 Skrevet 8. april 2008 *hjertebank* jeg som ikke pleier å se tv engang.. at jeg ikke lærer.
soleie med fanten:) Skrevet 8. april 2008 #8 Skrevet 8. april 2008 hva er det snakk om.. ?? har ikke sett på det.
Gjest Skrevet 8. april 2008 #9 Skrevet 8. april 2008 uff, nei sånt kan ikke jeg se på nå hvertfall :-S
*ale* Skrevet 8. april 2008 Forfatter #11 Skrevet 8. april 2008 Forskjellen mellom Norge og Nederland på hvor for tidlige babyene kan være før de ikke skal reddes... Så fikk vi følge en jente som døde...
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 8. april 2008 #12 Skrevet 8. april 2008 Handling: I Nederlang får ingen barn født i uke 25 eller tidligere livreddende behandling(de dør). I norge får barn en individuell vurdering, og halvparten av de født mellom uke 23 og 25 overlever.
julenissen Skrevet 8. april 2008 #13 Skrevet 8. april 2008 Slikt bør de advare om! Fortalte min veninne som har et prematurt barn og at det gikk vist hun ville se det, men ba henne ha fjernkontrollen klar dersom de skulle bli for tøft. Heldig vis er hun lakt seg, og jeg sa jeg kunne finne det på nette senere en gang når det hele var komt litt på avstand. Veeeeldig glad for at hun har lakt seg nå ja.
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 8. april 2008 #14 Skrevet 8. april 2008 Kan dere forklare hva som er så galt med dette programmet? Jeg ser på, men forstår ikke avskyen dere uttrykker.
Gjest Skrevet 8. april 2008 #15 Skrevet 8. april 2008 Er ikke avsky jeg føler, men tristhet over at de fikk så tidlig at det ikke enda bra og jenta døde...
mayaya Skrevet 8. april 2008 #16 Skrevet 8. april 2008 Jeg føler ingen avsky da, men bare ville uttrykke t det er tøft å se. Det er tøffe tak for de foreldrene der.
trompetisten Skrevet 8. april 2008 #17 Skrevet 8. april 2008 Det programmet må da ha gått før??? I alle fall har jeg sett en doku om dette med premature, og hvor tidlig barna skal reddes. Vet at barn i Norge får en individuell vurdering før uke 25, men at mange av de vil få en form for funksjonshemming eller annen senskade. Har ikke anledning til å se det nå, men skulle gjerne ha sett det. Mange sterke historier fra intensiven. Har vært så heldig å fått oppleve ei flott jente som stod i mot alle odds i uke 24. Mi egen kom i uke 30, og var hele tiden utenfor fare for å dø, men ingen kunne garantere eventuelle senskader.
julenissen Skrevet 8. april 2008 #18 Skrevet 8. april 2008 Ser ikke på nå, men skal se det etterpå. Døde ikke akuratt barnet? Har sakt ifra til en veninne med svært prematurt barn at det går, men hun var lakt seg. Det hun trenger nå er håp, ikke se at barn som hennes eget dør.
Sjefsmegga Skrevet 8. april 2008 #19 Skrevet 8. april 2008 Det er så sterkt å se sånt, jeg griner og griner......herregud så heldig jeg er....føler så sterkt med de som har et sykt barn... Det er grusomt rett og slett....
*ale* Skrevet 8. april 2008 Forfatter #20 Skrevet 8. april 2008 Er ikke avsky da!! men pga min egen historie (se egen tråd) er det kjempetøft for meg å se på.. Og for mange andre også...
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 8. april 2008 #21 Skrevet 8. april 2008 Okei. Beklager, oppfattet det som avsky. Jo, det kan være tøft og se, men samtidig gir det jo håp, selv om noen dør. At vi er forbanna heldige som bor her som BÅDE får hjelp om vi føder for tidlig, og som slipper at barna blir avlivet (aktiv dødshjelp) er godt å tenke på.
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 8. april 2008 #22 Skrevet 8. april 2008 Uff...Fikk bare sett litt, men fy for en knute jeg fikk i magen nå.. Gutten min er født 5 uker for tidlig, så det er jo ikke i nærheten så ille som med de på tv, men alikevell. Det var en tøff tid, vi så mye på nyfødtintensiven som var ganske hjerteskjærende... All ære og respekt til disse foreldrene!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå