Anonym bruker Skrevet 8. april 2008 #1 Skrevet 8. april 2008 Mannen min jobber skift, som inkluderer mye helgejobb. Han jobber tre av fem helger, dagtid, ettermiddag og natt. Jobben er godt betalt og han trives kjempegodt. Pga mye gjeld kan han ikke gå ned i lønn, og det er dermed helt uaktuelt å bytte jobb (bor på en liten plass med få tilbud). I tillegg har han to barn fra et tidligere forhold som er her hver frihelg. De bor relativt langt unna, noe som fører til at halve helga går bort til transport (kommer sent på fredag kveld og drar rett etter middag på søndag). Mannen min har friuker innimellom, men da jobber jeg (dagtid). I dag hadde jeg (atter en gang) en liten utblåsning til mannen min. Føler ikke vi har mulighet til å leve et normalt liv, det være seg familieliv og sosialt. Den siste tiden har en ny venninne av meg invitert oss med på ting og tang sammen med henne og mannen, men vi må alltid si nei. Enten er det jobb, eller så er det barn. Det sliter så innmari på meg, føler at folk til slutt vil gi oss opp... En annen ting som jeg tenker mye på er vårt felles barn. Hva med når han begynner i bhg? Skal han aldri få oppleve en normal familiehelg, hvor begge foreldrene er tilstede? Eller at vi i en frihelg faktisk kan finne på noe, som ikke kun inkluderer lørdag (reise bort o.l)? Jeg blir så oppgitt og lei meg, føler at vi er helt låst her. Mannen min føler det på samme måte, men det er INGENTING vi kan gjøre!!! Vi elsker hverandre svært høyt og ønsker å bruke tid sammen på familien vår, men det er veldig vanskelig å få det til. Er jeg utakknemlig og sutrete her? Eller ville dere også ha følt det slik? Noen gode råd?
Anonym bruker Skrevet 8. april 2008 #2 Skrevet 8. april 2008 er sikkert kjedelig, men hadde han vært feks sykepleier hadde dere hatt det akkurat likt, bare at han hadde tjent lite;-) Ungene hans fra tidligere forhold får man jo ikke gjort noe med. Er viktig at han trives i jobben sin,da.. Og i perioder ser man lite til hverandre når man jobber skift, sånn er det bare.. Prøv heller å få mest mulig ut av tiden dere har sammen;-)
Trixiemor Skrevet 8. april 2008 #3 Skrevet 8. april 2008 Skjønner deg godt, det er kjipt til tider. Men dere er ikke alene! Mitt råd er å planlegge de fristundene dere vet dere får, og sette de av til dere. Bestem at dere skal bruke dem til noe kjekt dere liker, nyt den tiden dere har,om den er kort eller lang! Kanskje dere kan finne på noe en av kveldene den uka du jobber og han har fri. Skaff barnevakt og dra på kino, ut å spise, eller treffe de nye vennene...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå