Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er gravid i uke 6. Det var ikke planlagt i det hele tatt, gikk på p-pillen. Han vil ikke beholde det i det hele tatt. Han sier at hvis jeg beholder det, så vet han ikke om han vil være sammen med meg lengre. Han mener at livet hans blir ødelagt. Vi har vert sammen i 8 mnd, og bor delvis sammen. Med å bo delvis sammen, mener jeg at han bor hos meg, men har fortsatt sin leilighet.

Han synes han er for ung til å bli far, han er 23 og jeg er 24.Jeg tror ikke jeg kommer til å klare å ta abort... Kjenner det så godt på kroppen og begynner å bli veldig glad i den lille spiren inni meg. Noen som har noen råd??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal ikke la hans nervøsitet og angst for å bli en ung far påvirke deg og din beslutning om å velge å beholde! Ikke la han bestemme over det nye livet i deg fordi han ikke vil bli far ENDA. En vet jo aldri hvor mange sjanser man har til å bli mor eller far. Som noen sa så pent her inne på BIM:

"Du vet at du aldri vil angre dersom du beholder, men du vet ikke om du vil angre om du tar abort" eller noe slikt...

Livet hans er nemlig ikke ødelagt, selv om deres felles forhold er satt på en stor prøve som dere kanskje ikke består. Det mange ikke tenker på er at sex har konsekvenser, siden ingen prevensjon er 100% sikker. Mange menn innser ikke dette, mens kvinner godtar det lettere.

Jeg vil anbefale deg å beholde barnet. Det er ingen tungtveiende grunner til å ikke gjøre det. Og pappaen kommer nok til å innse hva som skjer i løpet av de neste månedene, men ikke forvent noe "oppfølging" eller interesse gjennom svangerskapet, dersom du velger å gjennomføre. Gi tilbudet, men ikke forvent noe.

Krysser fingrene for deg! Lykke til!

Skrevet

Jeg har en datter på 4 år fra før av, som han er veldig fllink med! Hun har ikke kontakt med faren. Jeg vet ihvertfall det om han ikke vil fortsette forholdet, så vil han stille opp for babyen. Det har han sagt. Jeg tror han ser på det som et svik fra min side hvis ikke jeg tar abort. Men jeg må tenke på om jeg klarer å leve med det å ta abort.

Har time på sykehus for "veiledning" om en uke, så har litt tid til å bestemme meg før det. Han har lyst å være med meg der.

Jeg vet hvordan det er å være aleine med et barn, så jeg vet hva jeg går til. Eneste som er litt skremmende, er at da blir jeg aleine med to. Datteren min vil bli 5 år når den nye babyen kommer, så det skal nok gå bra. Dessuten har jeg venner og familie som er flink å stille opp.

• 1 måned senere...
Skrevet

Hei.. jeg må nok si at jeg forstår denne karen litt...

I og med at dere ikke har vært sammen et år engang, pluss at du har en unge fra før. Det er nok ikke så enkelt. Har man barn fra før, mener jeg at man bør ha et ganske så solid forhold før man evnt velger å få barn ilag. Nå får du faktisk to barn med to forskjellige.. Det kan føre til problemer for deg senere i livet, dersom dette forholdet ikke varer. Jeg hadde ALDRI kunnet blitt sammen med en fyr som hadde to barn med to forskjellige damer... tenk deg nøye om... i og med at du har et barn fra før, så tror jeg ikke abort er noe du kommer til å slite så mye med. du er ennå ung og har hele livet foran deg..

Skrevet

æsj assa det siste innlegget der syns jeg var skikkelig ekkelt. du sier du skjønner han og at hun burte tenke seg om?? du nermest oppfordrer henne til å drepe det lille livet som vokser inni magen hennes. du burte skamme deg.

Skrevet

Jeg må bare få kritisere dette innlegget her, jeg. Maken til prat da! Jeg kan jo også skjønne hvorfor mannen hennes ikke er overbegeistret for en graviditet så tidlig i et forhold, men det er nok også en tanke som har slått jenta også! Likevel så tror hun at det kommer til å bli for tøft for henne å gjennomføre en abort. Det er også den oppfatningen jeg er i ang. abort. Hadde jeg blitt gravid idag hadde ikke abort vært et alternativ. Jeg er også ung, som du skriver, men jeg tror ikke jeg hadde hatt det så bra med meg selv om jeg hadde gjort noe sånt. Da får det så være at mannen ikke vil bli værende med meg og barnet.

For all del, de som velger å ta abort har full rett til det, men nå er jeg i en alder og i en slik livssituasjon hvor jeg hadde klart å ta vare på et annet menneske. Det er jo også trådstarter. Hun er allerede en mor med hovedansvaret for barnet, og det er ikke tvil om at hun klarer å ta vare på et til. Hvis mannen hennes også er flink med datteren hennes, så blir han nok ikke en dårlig far heller.

Selv om du ALDRI kunne ha blitt sammen med en mann som har barn med to forskjellige damer, betyr ikke det at det gjelder majoriteten. Bare se på programmet som gikk på tv3; Mamma søker kjæreste. Det var mange menn som søkte om en mulighet for å treffe de tre flotte mødrene!

Lykke til med valget, trådstarter!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...