Serah Skrevet 8. april 2008 #1 Skrevet 8. april 2008 Jeg går meg helt vill i jungelen av forskjellige triller, er det noen som har noen anbefalinger?
Anonym bruker Skrevet 9. april 2008 #3 Skrevet 9. april 2008 Stikk inn på rema-1000 og kjøp deg en fin billig trille til 199,- den fungerer utmerket, kan legges bakover og har kalesje, er oransje men det er de du får til 3000,- også, den har hylle under til å legge stelleveske + reim oppi slik at gullet ikke kan komme seg ut
Ina30 Skrevet 9. april 2008 #4 Skrevet 9. april 2008 Vi har kjøpt Carena easy. Ble veldig anbefalt den av noen som har vært veldig mye ute og resist. Den er lett å slå sammen, god oppbevaringsplass under vogna, nedfellbar rygg. Har ikke brukt den selv ennå, men virker veldig fin. http://www.carenababy.com/CARENA/Norway/STROLLERS/
lillegutt mars o7 Skrevet 9. april 2008 #5 Skrevet 9. april 2008 Baby travel sin Sulky Shopper! 4 trinn på ryggen (flatt,halvies liggende,halveis sittende,sittende oppreist ) Veldig lett,9 kg tror jeg.Tar liten plass i bilen! Svingbare hjul som kan låses. Kalesje og handlekurv. Koster bare 999 kr på Reflex. Anbefaler denne vogna.Rimelig trille med det lille ekstra! Bruker min som handle-og reisevogn. Har en Teutonia til lengre turer.
monshimon Skrevet 10. april 2008 #6 Skrevet 10. april 2008 Jeg har følgende erfaringer: Det beste er å se etter at ryggen på trillen kan reguleres, at det er god høyde på håndtakene og at avstanden til vognen der du skal sette ned føttene når du går er god, slik at ikke du går krumbøyd og med små skritt. De fleste trillene er svarte. Skal du bruke den i syden eller varmere strøk blir det varmt uansett, men svart er ikke spesielt lurt da. Prøv å få tak i en i lyse farger. Du må, uansett om du har solskjerm, kjøpe en solparaply i tillegg pga ben og armer som havner utenfor i solsteken og at solen skinner inn under solskjermen når du går mot solen. Får du ikke tak i en trille med lyse farver og du skal til stekende sol sydover, bør du ta med et hvitt laken som du kan legge over solskjermen som som går ned på sidene av vognen. Det svalner litt da, og varmen blir ikke så intens inni vognen. Til sist er det for din egen del veldig lurt å velge en trille med mulighet for å oppbevare litt bagasje under. Hvilket merke du går for bør du selv vurdere i butikkene, men håper du tenker over mine erfaringer hva ergonomien angår. Det er mer viktig enn merke synes jeg. Men, bare en ting til sist: -"Kjøper du billig, kjøper du dyrt!" er det et ordtak som sier. Billig ræl går fort i stykker og du riskikere å måtte kjøpe flere "billige" i stedet for en litt dyr. Dette gjelder ikke bare paraplytriller :-) Lykke til med valget ditt!
Serah Skrevet 13. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 13. april 2008 Takk for svar! Det er altfor mange å velge i synes jeg. Hvilken prisklasse må en opp i for å få en som holder en stund?
monshimon Skrevet 13. april 2008 #8 Skrevet 13. april 2008 Vel, nå er det nå sånn at hvis du kjøper i en barneutstyrsbutikk så vet du at dersom noe skulle skje, er det bare å bytte/ få ny. Dessuten har de ofte varer som er mer enn gode nok uansett. Prøv deg heller fram i forhold til hva jeg skrev i tidligere innlegg om ergonomien for barnet og for den som skal trille, så ser du fort hva som trekker opp i pris... :-) Vår kostet rundt kr 1000.-, kanskje du ikke behøver å gi så mye en gang.
monshimon Skrevet 13. april 2008 #9 Skrevet 13. april 2008 Glemte å si dette: Det er greit å orientere seg på nettet først, men det blir aldri det samme som å gå i en butikk å prøve dem ut. Gå gjerne i flere butikker og prøv å styre unna de store kjedene. Sverige er jo også et alternativ om du bor sånn til. Kanskje er du heldig å finner en god for deg til rundt kr 500.-, men da er den gjerne veldig enkel og mangler noen egenskaper en litt dyrere har.
meg & to små vampyrer Skrevet 14. april 2008 #10 Skrevet 14. april 2008 Jeg anbefaler en som er god å trille! Uansett hvor billige de er, om de er fæle å trille, så kommer du sikkert til å bytte den. Har hørt mye dårlig om carena easy. Vi har en babytravle trille, en ganske billig en. Den e r ikke så god den heller. Vi har bestilt en TFK Buggster, har prøvd den i butikken, den er god, men den er litt dyr da.
Elimie :-) Skrevet 14. april 2008 #11 Skrevet 14. april 2008 Kan absolutt anbefale Carena Easy!! Enkel å trille, barnet kan ligge og sove da ryggen kan reguleres, god kalesj, enkel å legge sammen og sette opp, god handlekurv under. Reflex`s Sulky Shopper er like bra med unntak av en ting: den har kortere sittepute. Har akkurat solgt min sulky shopper og kjøpt Carena easy istedet, for på carena sin vogn er sitteputen lengre, og det gjør at min 18 mnd gamle datter fortsatt kan ligge ivognen og få støtte for beina.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå