Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 8. april 2008 #1 Skrevet 8. april 2008 Vi har fått barnehageplass til Mia fra 4. august om vi vil. Det er barnehagen 10 meter bortenfor inngangsdøra vår, og nettopp derfor begynner vi å lure på om kanskje vi skal ta den (selv om det ikke var vårt førstevalg). Det sliter veldig å sitte i rush'en gjennom byen i halvannen-to timer hver dag for både mamma og Mia (som gjerne hyler mesteparten av tiden). Hver dag tenker jeg at jeg må finne på noe nytt, for det er en uholdbar situasjon, ikke minst for Mia som tydeligvis misliker reiseveien sterkt. Resten av dagen er en drøm, både i bhg og hjemme, men tiden i bilen...det er ikke moro. Men, jeg må jo den veien uansett, så tid sparer vi ikke. Det eneste vi sparer er reisevei for Mia. Men så er bedrifts-bhg så bra, Mia er glad i de som jobber der og jeg er veldig imponert over planene deres og hva de finner på. De er også tydelig glade i Mia og det betyr så mye for meg. Hun har fått seg venner og er endelig inne i varmen hos de fleste selv om hun er nykommeren. Ååååh, what to do?? Noen med innspill eller kloke ord som kan vippe pinnen den ene eller andre veien? :-/ Hilsen frustrert frue
Millapril Skrevet 8. april 2008 #2 Skrevet 8. april 2008 Huff, luksusproblem er jo også problem! Skjønner ditt dilemma og har ikke så mye fornuftig å komme med. Det virker jo supert i dagens bhg med gode planer og bra ansatte. Men jeg tenker litt lengre frem med dette med venner i nabolaget osv. når hun blir litt større. Så sett er det jo greit med bhg i nærmiljø. Men jeg vet jo at dere går med litt flytteplaner, og da er kanskje ikke det i tankene? Dette med reiseveien for Mia er jo ikke noe koselig. Men tror du hun kanskje vil endre seg litt der etterhvert som hun blir større? Du får lage en fin liste med for og imot. På Oslo Kommune sine nettsider finner du planer og bilder for bhg i bydelen, men du har kanskje tittet der allerede. Kanskje noe som kan tippe deg i riktig retning. Jeg har nilest planene for vår bhg.. Lykke til med valget!
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 9. april 2008 #3 Skrevet 9. april 2008 Først: Gratulerer med bhg plass :-) Skjønner godt at du ikke helt vet hva du skal gjøre. Har ingen gode råd men som Millapril sier: lag en for og imot liste og se hva som veier tyngst :-) - Mia kommer sikkert til å sette pris på å bli kjent med små i nærområdet, men dere skal kanskje flytte om ikke så mange år? - Mia synes sikkert det er gøyere å være i bhg enn å sitte i bilkø, men da blir det jo mindre tid sammen. Nå vet jeg ikke om bilkø blir kvalitetstid da hehe - Mia kjenner de i bhg hun går i nå, men kommer helt sikkert til å raskt få seg nye venner i evt. ny bhg. - Det er kjekt å ha Mia nære jobben om noe skulle skje, samtidig er det jo deilig å ha bhg nære hjemmet... Nei ikke lett det der. lykke til med valget :-)
marihøne ♀07 ♀09 Skrevet 9. april 2008 #4 Skrevet 9. april 2008 Jeg er veldig enig med millapril og samsyn. Sett opp liste over positive og negative sider. Hvis dere er på flyttefot i løpet av 2008-2009, så hadde jeg bare hatt henne i jobb-barnehagen. Det er kun for ett år lissom, men er det lengre til flytting, så hadde nok jeg byttet barnehage. De vender seg fort til nye folk og nye barn når de er så små som Mia er. Tror det hadde vært verre å byttet barnehage når de er 4 f.eks. Men jeg har jo ingen erfaring på området, så det er bare hva fornuften min sier Lykke til. Klem
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 9. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 9. april 2008 Takk for gode innspill :-) Vi tror vi beholder plassen på jobben, nå som vi har vært så heldige å få den. Vi har som Millapril sier flytteplaner, og antakeligvis innen et par år. Det er nok verre å flytte henne fra den bhg vi har, til den her hjemme og så til enda en ny en senere. Selv småknøtt trenger stabile nettverk. Gubben har kjøpt DVD-spiller til bilen min i dag, så nå får vi se om ting blir litt bedre i kø. Jobben min skal også flytte på seg, og ny lokasjon blir først avgjort til høsten. Det kan bli alt fra Lillestrøm til Asker, så hvor vi flytter avhenger nok litt av det. Det skal skje innen 5 år, og da kan mye ha skjedd. Så for å gjøre en kort historie lang; Mia blir der hun er :-) Tror vi. Har frem til mandag (oj oj for en fantastisk lang betenkningstid), så vi kan enda ombestemme oss hehe.
Lykkebarn og Mathilde Skrevet 9. april 2008 #6 Skrevet 9. april 2008 Hei. Ja jeg ville også tatt høyde for om dere vurderer å flytte innen kort tid eller på lengre sikt. Tenk også på om det kan være smart med en annen barnehageplass dersom du skulle bestemme deg for å bytte jobb. Da kan du jo plutselig stå uten barnehage og det er jo heller ikke noe kjekt. Venninna mi hadde ungen i jobb barnehagen til hun var fire og så søkte de plass nærme hjemme. Hun falt raskt til ro og har fått seg lekekamerater i nabolaget. Så det blir jo egentlig som de andre sier og vurdere hva som passer best. Heldige er dere iallefall som har to alternativer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå