Anonym bruker Skrevet 8. april 2008 #1 Skrevet 8. april 2008 Vet det er viktig med rutiner til småbarn, men jeg følger ikke alt slavisk hele tiden. Har en svigerinne som må inviteres til middag til det og det kl slettet for barnet skal sove, barnet dems må legges kl 7 om kvelden og vekkes kl 7 hver morgen for å følge rutinene. Ingen rom for fleksibiltet. Blir litt irritert at alle må forholde seg til et lite barn, når det er flere barn også, f eks å bli bedt til familiemiddag.Hun er helt hysterisk etter å følge rutiner. Var på hyttetur sammen 4 voksne + en haug med barn, og da måtte alle være stille fordi babyen hennes skulle sove. Vi har en på 6,5 mnd. Prøver sånn noenlunde å ha litt faste rutiner, men skulle det være noe så er både vi og barnet vårt ganske fleksible. Er det flere som er litt runde i kantene i forhold til rutiner? Jeg mener det må være positivt for barnet også, at man faktisk kan ta ting på strak arm. Babyen min sovner hvor og når det måtte passe seg heldigvis. Når man har flere barn så nytter det ikke bare ta hensyn til baby hele tiden. Syns det virker som så mange er overbeskyttende.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå