Gå til innhold

snuppa mi vil ikke sove aleine!


MamsenTilAva

Anbefalte innlegg

Har helt gidd opp å legge henne før vi legger oss selv, føler jeg har prøvd alt men hun begynner å gråte med en gang vi går ut av rommet og nekter å sove uansett hvor trøtt hun er. Når jeg legger meg ligger hun bare pludrer ett par min også sovner hun.. Så nå ligger hun i stua til vi legger oss.. går jo for såvidt greit men kan jo ikke holde på sånn for alltid;) noen som har opplevd lignende og har noen gode råd til meg? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her er noen råd som kanskje kan hjelpe:

 

* Hvis hun sover godt i vogna si, kan du la henne ligge i vognbagen på soverommet. Vi tar vognbagen oppi senga hennes. Da sover hun (ofte) godt.

 

*Hvis hun ligger på saueskinn i vogna eller i ei vugge, kan denne også legges i senga, i håp om at hun sover bedre på den. Å legge henne oppi bagposen (hvis du bruker det) i senga, kan også ha effekt.

 

*Vi har god erfaring med å legge en singlet eller ei t-shorte som jeg har brukt hele dagen ved siden av henne når hun skal sove for natta. Tøyet skal være godt brukt, sånn at det lukter masse "mamma" av den.

 

Det er gull verdt å få litt "bebis-fri" om kvelden, så vi får kjenne på litt andre ting enn å bare være foreldre. Håper derfor du får til å legge henne for kvelden før du skal legge deg.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Benjamin var også sånn en stund. Han hylgråt hvis vi gikk fra han på rommet. Han liker godt å bli sunget for, så vi har gjort det masse.

Vi bestemte oss for å prøve så godt vi kunne og roe han på rommet. Sånn at han ble vant med å være der. Vi tok han opp etter en stund hvis han gråt for mye. Sang, holdt han i hånda osv. Etter noen dager ble dette veldig mye bedre. Da kunne vi synge noen sanger for han og så gå ut litt. Ofte måtte vi tilbake noen ganger, synge litt til eller holde han i hånden. Etterhvert sovnet han. Nå kan vi legge han i sengen, synge og gå. Som regel sovner han selv hver kveld.

 

Lykke til!

 

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår lille jente har heller ikke ville sove alene, ihvertfall ikke etter at hun har fått mat på natten.. Men vi har funnet ut at varmeflaske fungerer. Og om kvelden roer hun seg med bamsen med spilledåsa! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...