familien kaos- komplett Skrevet 8. april 2008 #1 Skrevet 8. april 2008 Lillemann på 6 år har gått i søvne noen ganger, på kveldene når vi har vært våkne. Han har da kommet virrende ut i stua til oss, gått rett forbi oss og kanskje ut og inn fra badet rett ved noen ganger sånn frem og tilbake uten å ense noe. Nå satt jeg igjen her i stua og han stod opp, gikk rett forbi meg og inn på soverommet vårt, opp i senga og vela litt rundt oppi der. Deretter kom han ut av rommet og gikk rett mot trappa ned, jeg trodde da at han lette etter oss så jeg sa: Hei, gutten min, jeg er her, hallo?". Han stoppet og snudde seg før han fortsatte ned til kjøkkenet. Så kom han durende opp igjen med en babykopp i hånda som han tok med inn på badet. Da gikk jeg etter han og der stod han og kledde av seg. Da jeg spurte hva han drev med bare tittet han på meg, og gikk for å tisse. Da jeg spurte han hvorfor han hentet en babykopp visste han ikke.. "Vet du at du hentet en babykopp nede?" spurte jeg, han bare rista forvirra på hodet.. Så han må jo ha gått i søvne?? Han var veldig trøtt i kveld, så han sovnet med en gang han la seg, men hadde bare sovet i ca 45 min da han kom vandrende. Har aldri gått i søvne så tidlig på kvelden før. Har hørt at søvngjengeri kan være litt "skummelt" for de vet jo ikke hva de gjør og da kan de jo komme opp i "farlige situasjoner" (ramle og sånt tenker jeg på). Men, er det sånn at det utivkler seg og blir værre og værre (for han gikk jo lenger og mer denne gangen enn han har gjort før), eller er det noe de vokser av seg. Går de fleste barn i søvne en og annen gang?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå