Gå til innhold

Jurist eller jusstudent?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har mastergrad i økonomi, men "angrer" litt på utdannelsen min....veldig smart ;)

Det å studere jus ved UIO, er det mye obligatoriske forelesninger/grupper osv? Har fått litt inntrykk av det nemlig...

Går det ann å lese på egenhånd ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De hadde vistnok tatt vekk så mye av de obligatoriske fremmøtene at man nesten kunne ta jusstudiet som brevkurs nå...

Skrevet

Jeg er ferdig nå, til sammen hele studiet har det vært 8 timer obligatorisk undervisning - 4 timer yrkesetikk og 4 timer yrkesteknikk... Resten gjør du akkurat som du vil :) Jeg har lest veldig mye på egenhånd, har gått fint det :)

• 3 år senere...
Skrevet

Jeg er ferdig til våren, men i Bergen. Her er det ca 1-2 obligatoriske grupper med oppgaveskriving som må leverst ukentlig de første tre årene, de to siste årene er ingenting obligatorisk bortsett fra en hjemmeoppgave som må vere bestått i hvert fag. Men det stemmer at det ikke er samme opplegget i Oslo.

Derimot har jeg lest eller hørt nå nylig at de er på vei til å forandre opplegget i Oslo. Om det stemmer og i hvilken grad det blir mer obligatorisk oppmøte som følge av dette aner jeg ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...