Gå til innhold

hva ser dere etter? (barnevogn)

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er så usikker på vogn. vil ha en som er stor med god plass, lett og trille og tar liten plass.... hva ser dere etter? og hvilke erfaringer har dere fra før? jeg trenger skikkelig hjelp. sambo er helt blank og sier jeg får finne så ser han om det er en han liker...hehe jah sånn var jakta på den perfelte barnovogn for meg :) noen som vil dele erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter denne litt opp og håper på svar :)

Skrevet

Er førstegangs så har ikke noe direkte erfaring enda,men hørt at styre,bremser,praktisk anlagt slike ting er det en skal se etter...

Skrevet

Smaken ber som baken og det finnes like mange meninger som det finnes barnevogner. Men noe du burde legge vekt på er hvor tung den er.

En tung vogn kan være grei når en tester de i butikken, men med baby, utsyr og annet oppi blir de til små monstre. Spsielet når det skal trilles oppover eller på snø.

Mange liker de tunge for treningens del, men er ikke du blant de så styr unna de som er mer enn 14 -15 kg.

Håndbrems er det få som har dessverre, men en genial ting. Til hverdag er det greit å trille uten, ikek noe problem å holde igjen vogna i bakker. Men fy flate så fodt det er å trykke bremsen en mm inn og slippe å holde igjen i det hele tatt.

På glattisen er det mye sikrere å kunne holde igjen med bremsen i nedoverbakker.

Luftjul er bedre hvis du skal trille på ujevnt underlag, samt så kommer det bedre fram på vinterføre.

3 el. 4 hjul er smaksak, 3 hjul er ikke automatisk ustødigere.

Skrevet

Tenk godt igjen om hvordan du kommer til å bruke vogna. Skal du gå mye tuer i skog og mark, eller skal du ha en shopingvogn? bor du på landet eller i en by. Bor du i blokk eller har eget hus. slike ting er lurt å tenke igjennom. selv har jeg ikke lappen så for min del så betyr det ikkje noe om hvordan den er å få inn og ut av en bil. men jeg går mye turer i skog og mark å satsa derfor på en stabil og krsftig vogn som tåler litt. Så jeg kjøpte en simo kombivogn å må si at den er jeg kjempefornøyd med. den er stødig og stabil og har fantastisk god fjøring, god og romslig bag og fantastisk god å kjøre, synes ikke den er noe tung å kjøre. å min lille sønn på snart 3 mnd elsker å ligge oppi denne vogna;) Dessuten er den vann og vind tett noe som er en stor fordel om du bor på vestlandet;).

Lykke til med valget;))

Skrevet

vi har bestemt oss for å kjøpe bugaboo cameleon. Den veier kun 9kg, blir veldig liten i baggasjerommet, og er lett å trille. siden jeg bor i oslo og skal ta mye tbane var det ett kriterie for meg at den var by vennlig, lettkjørt og praktisk. i tillegg er hard baggen på 95cm, så masse plass til bebbisen hele vinteren (får en gutt i slutten av august)

Med vinterhjul blir den grei å gå tur med også.

Men hadde nok ikke kjøpt denne hvis jeg var en slik friluftsperson;) meeeen, er nok en asfalt sliter, så da passer den meg utmerket;) hehe

Skrevet

Ja, mildt sagt lett aa gaa seg vill i barnevognjungelen!

som sagt av flere andre, saa kommer det jo helt ann paa hvor du bor og hav slags bruk du kommer til aa ha. Vi hadde blant annet disse punktene paa vaar oenskeliste for vognen.

1. Mykbag - slik at det var lett og loefte sovende baby ut av vognen og baere opp i leiligheten. Disse bagene er gjerne mindre en hardbagene, men det gjorde ikke noe siden babyen var foedt i januar og derfor liten i de kalde maanedene.....naar det er sagt ville vi nok uansett ha flyttet henne over i sportsdelen ved omtrent 6 maaneder....saa hvis hun hadde vaert eldre saa hadde vi uansett klart oss med den lille baggen. Hun syntes ikke det var noe saerlig goy aa ligge langt nede i vognen paa tur naar hun ble sapass stor :-)

2. Vendbart haandtak - utrolig praktisk for aa ungaa sol, regn og vind rett inn i vognen.

3. Haandbrems - hadde lyst paa dette, men dette fikk vi ikke paa vognen vi valgte. I ettertid har vi aldri savnet det! Etter det jeg hoerer er det ogsaa den type funksjon som det er mest problemer og reklamasjoner paa.

Skrevet

Til de to første hadde vi simo kombi, men begge gutta veide over 4 kg, den ene født på høsten og den andre på vinteren, ble bagen for liten etter 2-3 mnd med skinn pose oppi. Så nå ville jeg ha en med stor bag. Sto mellom emmaljunga, simo duo og bugaboo. Men jeg skal bruke vogna litt overalt, så da ble det ikke bugaboo, også likte jeg ikke sportsdelen. Simo hadde jeg hatt før. Så da ble det emmaljunga. Og det fulgte med mye ekstra på den:)

Skrevet

her var det mange gode råd :) tusen takk for at dere tar dere tid til å svare :) vi venter i september og bor i vestlands by så må nok bli en stor bag og gode hjul :) hadde aldri trodd det skulle vere så vanskelig å finne en vogn :) godt jeg har dere å sverge til :) har surfa litt på nettet og funnet ut at jeg liker emmaljunga vognene godt, men så var det å finne den store forskjellen på edge duo combi og mondial duo combi :) er dette forresten et godt valg for oss? :) håper ikke alt utstyr er lke vanskelig å bestemme seg for hehe da blir jeg nok litt kokko :)

takk for mye gode råd og hjelp :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...