*inepetrine* Skrevet 8. april 2008 #1 Skrevet 8. april 2008 Er det noen som kan beskrive sånne stikinger i magen som ofte blir beskrevet som et graviditetstegn? Høyre eller venstre side? hvor ofte kommer de og hvor lenge før før dere fant ut at dere var gravide merket dere de?
*inepetrine* Skrevet 8. april 2008 Forfatter #2 Skrevet 8. april 2008 Ingen som kan svare en stakkars prøver?så får jeg ihvertfall avklart om disse stikkingene er noe helt annet enn graviditetstegn.
scoobydo Skrevet 8. april 2008 #3 Skrevet 8. april 2008 syns det er vanskelig å forklare... det stikker og drar både her og der... men mine stikkinger har vært på begge sider... og går fort over... vet ikke om du ble noe klokere på det... noen andre?
frøet76 Skrevet 8. april 2008 #5 Skrevet 8. april 2008 Slike stikninger hadde jeg helt fra unnfangelsen nesten og et par uker fremover. Etterpå leste jeg om at det var et svangerskapstegn, og begynte å tro at jeg var blitt gravid. Det var jeg. Stikningene var hos meg på høyre siden helt nederst der eggstokken sitter. Jeg tror det kan variere i hvilken side smertene kommer fra- noen har de bare i høyre eggstokk, andre i venstre. Jeg vet ikke hvorfor jeg fikk de i høyre side. Tror det er eggstokken som produserer hormonet progesteron for å opprettholde svangerskapet, og det er ikke farlig. Smertene er IKKE voldsomme, mer som svak krampe. Hvis det er ex u(svangerskap utenfor livmor) er smertene store, og de kommer først ca. uke 7??
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 8. april 2008 #6 Skrevet 8. april 2008 Jeg har også hatt disse stikningene, jeg ble gravid 6 pp etter ma, så jeg har vært prøver en stund nå før det klaffet. Jeg må si at jeg har hatt disse stikningene mellom el og ikm selv om jeg ikke har vært gravid. De har vært ganske like både gravid og ikke gravid. Kjenner de hver dag nå når jeg er 6+4. Jeg har de vekselvis på venstre og høyre side + at jeg kjenner de nederst midt i magen. Ikke ubehagelige, bare mye aktivitet. Drar og sliter slik som en over her beskriver det.
Girlygirl83 Skrevet 8. april 2008 #7 Skrevet 8. april 2008 Det kjennes ut som en øm følelse nederst i magen og litt i ryggen. Svak murring. Veldig likt menssmerter.
frøet76 Skrevet 8. april 2008 #8 Skrevet 8. april 2008 Jeg syntes det lignet mye mer på eggløsningssmerter siden det satt i eggstokken. Hadde aldri kjent det før, og det var derfor jeg undret meg. Lurte faktisk på om det var noe med urinlederen (den ligger visst i nærheten). Men jeg var altså gravid.
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 8. april 2008 #9 Skrevet 8. april 2008 Ja, enig med sugarcane. Mine stikninger minner ikke om mensmurringer i det hele tatt, men av og til kommer det både litt stikninger og murringer på likt og da blir det litt diffust.
me27 Skrevet 8. april 2008 #10 Skrevet 8. april 2008 hei. det kjennes nesten ut som menssmerter. min første graviditet trodde jeg ikke at jeg var gravid for jeg hadde jo "menssmerter". du trenger nok ikke være bekymret:)
Rosica83 Skrevet 8. april 2008 #11 Skrevet 8. april 2008 Fikk stikkinger 8 dager før IKM, og syntes dette var litt i tidligste laget for menssmerter. Enig med flere her som mener det minner mer på eggløsningssmerter, særlig de første dagene. Jeg kjente det på begge sidene, litt annen hver gang... 5 dager før IKM kom "stråle"smertene i tillegg... Det strålte nedover lysken, rundt limor-området, og ut mot siden av magen. Mistankene mine om en liten spire ble nå mye sterkere; dette måtte jo være ligament-trådene som hadde begynt å hale og dra i livmora mi!?! Mine mistanker ble bekreftet i går! :-D Fortsatt mye stikking og murring da, men det er helt i orden! ;-p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå