Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener å ha hørt at du ikke får den før NAV har mottatt fødselspapirer fra sykehuset..

Skrevet

nei det er tull.. du får engangs stødnad når det er igjen 3 mnd til termin. men da må du levere inn papir fra jordmor/ lege hvor termin dato står:)

Skrevet

Men betaler de denne ut dersom babyen dør? Den kan jo gjøre det med 3mnd igjen... Bare lurer jeg...

Skrevet

Du kan vell tidligst søke om den 3mndr (26.uke) før termindato, så er det opp til NAVkontoret når de behandler søknaden og utbetaler pengene.

Skrevet

Så flott:) Har 9 uker igjen så da er det vel bare å søke. Vet dere hvor lang behandlingstid det er på det? Fra jeg søker til jeg får de. Må få kjøpt litt ting nå:)

Skrevet

Jeg fikk penger på fredag, 29+5 uker på vei.

De krever ikke pengene tilbake dersom babyen skulle dø.

Skrevet

Man får engangstødnad bare om man ikke har jobb ikke sant?

Skrevet

Ja, det stemmer :) Er student så har ikke vært i inntektsgivende arbeid 6 av de 10 siste mndr før fødselen. Det er vel sånn det er.

Skrevet

ja oki.. er så kjedelig fordi jeg har jobbet ca 70% frem til nå og plutselig mista jeg en kveld i uka og av og til to dager i uka. jeg vil jo få lite permisjonspenger.. uff.. typisk.. er vel de 6 siste mnd man regner gjennomsnitte og får penger av.. det vil jo si jeg får veldig lite penger..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...