vimsesvimsen Skrevet 8. april 2008 #1 Skrevet 8. april 2008 Er det vanlig at det verker i livmora under graviditet? Jeg er i uke 14 og synes jeg kan kjenne livmora hele tiden nesten. Det murrer, stikker og verker. Noe er som svake menssmerter, andre ganger kjennes det som en stein i magen når jeg skal reise meg, og jeg får liksom ikke rettet ut magen ordentlig... Er dette noe jeg burde bekymre meg for eller er det livmora som vokser? Er litt engstelig jeg...
Trallala* Skrevet 8. april 2008 #2 Skrevet 8. april 2008 Jeg er i uke 26 nå men har hatt den følelsen du beskriver lenge. Tror det er normalt!
('',)idabje87-Fødeklar('',) Skrevet 8. april 2008 #3 Skrevet 8. april 2008 du er ikke alene om det der... jeg sliter med det samme selv... jeg er noen uker lenger enn deg men... jeg har bare fått beskjed om at det er fordi det vokser å strekker seg der nede, så det er ikke farlig, bare vondt å ubehagelig...
mama73 m/tre søte små Skrevet 8. april 2008 #4 Skrevet 8. april 2008 Jeg har det også på akkurat samme måte som du beskriver. Er i min 18.uke..., godt å høre at det er normalt:-)
Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 8. april 2008 #5 Skrevet 8. april 2008 Samme her! Spesielt det med å ikke få strekt ut magen helt. I dag har forresten stikningene vært spes ille og sittet litt lenger ned enn vanlig, så har sikkert vært på do 4 unødvendige ganger i dag bare for å se etter blod :S Men har heldigvis ikke vært noe. Så jeg trøster meg med at det er nok normalt. Denne livmora vår skal jo tross alt vokse ganske mye nå
vimsesvimsen Skrevet 9. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 9. april 2008 Godt å høre at det er flere! =) Jeg irriterer meg og tenker ganske mye på dette. Tør ikke å trene bl.a. i frykt for at det skal bli mer vondt. Synes det er værst når det kjennes ut som en stein i magen. Kjennes som om livmora presser seg innover, men det kjennes sikkert bare sånn ut. Hemmes dere av dette, eller klarer dere å ikke bry dere om det?
Kjerstipusen og Ane-mor Skrevet 9. april 2008 #7 Skrevet 9. april 2008 Jeg skulle til fysiotrening i går og var rimelig skeptisk pga at det var mer vondt enn vanlig. Går dit for å forebygge bekkenløsning, så vi har liksom fokus på graviditeten. Og fysioterapauten mente at det var bare å trene ivei. Selvfølgelig ikke til man har blodsmak i munnen, og man må kjenne på kroppen. Sier den stopp så stopper du! Men trening så du blir svett har du ikke vondt av (uten at jeg verken er lege, fysitoerapaut eller ekspert på området). Må legge til at jeg var faktisk mye bedre etter å ha trent i går, så det gjorde nok godt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå