Gå til innhold

Vi måtte snu vårt two ways elite barnesete til framovervendt! 19mnd.

Anbefalte innlegg

Gjest Nydelige Christina+spire!
Skrevet

Fikk besjed av butikken at små barn skal sitte bakovervendt helt til dem er 3 år., så dette har vi gjort helt fram til påsken i år....

MEN vi måtte da snu setet...datteren vår på 19mnd blir bilsyk av ingenting, og når hun satt bakovervendt så kastet hun opp bare vi skulle opp til rema butikken stakkars:-(

Hver gang vi kjørte på hytten så var hele baksetet fyllt av håndkle...hun kastet opp 2-3 ganger hver gang...

Etter vi snudde barnesete den rette veien..så har hun ikke kastet opp en eneste gang og er blid og fornøyd...

Føler vi ikke har noe valg...enten det eller ikke kjøre i det hele tatt??

Andre barn som blir bilsyke når de sitter bakovervendt??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner godt at dere snudde setet. Blir jo håpløst om hun kaster opp bare av en liten biltur.

Venninna mi har en gutt som ble bilsyk da han satt bakovervendt. De prøvde det en stund, men ga opp da de måtte tørke spy hver gang de måtte en liten tur på for eks. butikken. Og gutten skreik når han skjønte de skulle kjøre bil.

Skrevet

Syns det er helt greit at dere snudde henne. Hun er jo nesten 2 år. De fleste snur dem nok når de er rundt 2 år.

Gjest Nydelige Christina+spire!
Skrevet

Ja, Christina gråt også hver gang stakkars....og det slo aldri feil, for etter 5minutter var hele barnet kritthvitt og hun kastet opp hele tiden...bilen ble vasket ganske ofte kan du si!:-(

Skrevet

Måtte gjøre det samme med eldste vår....

Skrevet

Jeg skjønner dere veldig godt. Vært med på akkurat det samme. Vi var i kontakt med lege, og prøvde ut masse. Men her huset hjalp ingenting.. Så vi måtte snu da junior var 14 mnd eller noe i den duren.. Vi tørket spy ved den minste lille kjøre tur. 6 mnd etter at vi snudde han var vi på besøk hos mine foreldre, tok toget ned. Lånte et sete som kun kan settes bakovervent, prøvde det - men det funket dårlig for å si det sånn..

Alle foreldre, vet vell at bakovervent er det beste for sine barn - og jo lengre jo bedre. Men når det er snakk om sånne situasjoner så må man bare snu. Og det skjærer langt inn i ett mamma hjerte (iallfall gjorde det det i mitt) når mange hele tiden skal fortelle oss at vi ikke ha gjort rett, at vi ikke bryr oss noe særlig om barnet ettersom vi snudde så tidlig osv.. Men da vil jeg bare si at jeg håper aldri dem får ett barn som blir ekstemt bilsyk. Jeg var det selv da jeg var lita, men ha heldigvis vokst det av meg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...