Gå til innhold

4 uker og et gnagsår på kveldene.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er sååå grinete og bare klager på kveldene, er det noe som varer lenge?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Magevondt kanskje?

Det vil nok helt sikkert gå over, men kanskje det er noe du spiser? hvis du ammer?

Skrevet

Huff, et gnagsår! hvordan kan du si det om ditt eget barn, kan være et h* trenger litt nærhet og kos, eller er sulten, har luft..... det er nok en grunn for at h* er grinete. det er ikke lett å bare være 4 uker heller.......

Skrevet

Uff, det er ikke greit. Husk at babyen er veldig ny her i verden ennå, og at ting går seg til ettervhert.

Så små babyer trenger masse kroppskontakt og nærhet, og om du ammer - masse morsmelk ganske ofte. Eller mme med jevne mellomrom. Det er også vanlig at de "spiser" seg opp til natta om kvelden, slik at de sover noen timer lenger da. Krever derfor mat mye oftere.

Har du mistanke om luftsmerter, så tenk over hva du spiser (om du ammer) - noe kan gi mer luft. Pass på å få opp rapen.

Noe godt bæretøy kan også være et tips, de fleste roer seg når de får være helt tett inntill mammaen eller pappaen sin. Samtidig får du hendene fri så du kan gjøre litt annet.

Skrevet

Slik var det med sønnen min også. Han roet seg kun hvis han fikk ligge på brystkassen min. Så der satt jeg, kveld etter kveld og ammet eller hadde lillemann sovende på brystet. Men slik er det - ikke lett å være liten og ny i verden. Tror det er viktig med mye nærhet i begynnelsen.

Husker ikke helt hvor lenge det varte. Han var urolig på kveldene senere også, men da var det mer fordi han var overtrøtt. Generelt er vel babyer mer urolige og grinete på kvelden enn om dagen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...