husmus &2 Skrevet 8. april 2008 #1 Skrevet 8. april 2008 Helt siden jeg fikk vite at jeg ikke kan spise upasteuriserte oster gjør jeg ikke annet enn å lengte etter ordentlig god blå muggost som St. Agur spesielt. Det står ikke særlig spesifikt på Matportalen, så hva er egentlig tolkingen angående blå mugg ost. Så lenge den er pasteurisert så er det greit? Er det noen som har undersøkt dette nærmere? Det er tyn å gå forbi ostebutikken hver dag!!!
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 8. april 2008 #2 Skrevet 8. april 2008 Nei du skal helst ikke spise blåmuggost når du er gravid, uansett om den er pastrurisert eller ikke.
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 8. april 2008 #3 Skrevet 8. april 2008 http://matportalen.no/Emner/Gravide Her står det forresten litt om kost anbefalinger.
Gjest Skrevet 8. april 2008 #4 Skrevet 8. april 2008 Åh jeg vet så godt hva du mener, jeg har osgå så sinnsykt lyst på blåmuggost. Har spist det i begynnelsen av alle tre svangerskapene for jeg har glemt det hver gang *flau* Jeg teker bare på hvor deilig det sakl bli med brødskive med blåmuggost etter føselen jeg, det første jeg skal ha!
08 + april spire Skrevet 8. april 2008 #5 Skrevet 8. april 2008 Gjelder det camabert også? Det er bare en muggost.. Jeg spiste litt av det i dag, men ble plutselig veldig usikker på om jeg kunne spise det..
husmus &2 Skrevet 8. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 8. april 2008 Jeg holdt nesten på å "lure" meg til blåmuggost pizza her om dagen, men så tenkte jeg at ærlig talt, det er da ikke mannen min som plutselig har lagt ned forbud mot å spise det. Utrolig barnslig, men det er et ordentlig savn!
Gjest Skrevet 8. april 2008 #7 Skrevet 8. april 2008 Du ska nok ikke spise det heller nei, kipt med alle disse gode ostene man ikke kan spise :-)
Gjest Skrevet 8. april 2008 #8 Skrevet 8. april 2008 Har også lengtet skikkelig etter deilig ost. Fantasert om brie med jordbærsyltetøy som er en stooor favoritt, eller blåmuggost med en skive eple på...Sikle... Men muggoster er desverre ikke bra. Selv om de er pasteuriserte er det visst noe med prosessen etterpå som gjøe de utsatt. Men all varmebehandlet ost skal være trygg ifølge matporatalen, så kanskje en gorgenzola saus på pasta kan hjelpe mot suget?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå