Gå til innhold

Emily kom til verden 1 april!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det hele startet mandag 31 mars. Jeg skulle da få et ballong kateter som skulle tøye livmorhalsen i 24 timer. Legen sa jeg virket ganske umoden, noe som var ganske skuffende å høre! Men men.. kateteret ble satt,og jeg merket ingen ting! Det gikk kjempe fint! Men det datt selvfølgelig ut på veien hjem fra føden.. (typisk meg altså :) men føden sa dette ikke var noe å bry seg om, og at jeg skulle komme tilbake dagen etter som avtalt.

1 april var jeg på plass kl 08.30. Jeg skulle nå få modningspiller. Legen sjekket meg, og jada, kateteret hadde ramlet ned, og satt rett innenfor inngangen for å si det sånn :) Men jeg hadde da fått 3 cm åpning!!! Hurra! De mente jeg vile få god virkning av pillene, og første pille ble satt 09.30. Jeg måtte ligge stille i sengen i 2 timer etter at hver pille var satt - møkk kjedelig! Etter det gikk moren min og jeg rundt på sykehuset, opp trapper og ned trapper, inn i kiosken og spiste pølse ---Men ingen tegn på rier! 13.30 var vi tilbake på rommet på føden, og fikk neste pille. Fortsatt var det bare 3 cm åpning. jaja, jeg hadde det i alle fall ikke vondt, så jeg klaget ikke!

2 timer til i sengen. Så bestemte vi oss for at vi ville ha pomfritt :) Mamma løp ned på MC Donalds og kjøpte burgere til oss. Vi satt og spiste og tuslet enda mere rundt. Jeg syns kanskje at jeg merket noe nå, men det var veeeeeldig svakt, og gjorde langt fra vondt!

17.30 var vi tilbake på rommet nok en gang, og de bestemte seg for å prøve å ta vannet. Dette gikk kjempe fint, litt vondt gjorde det, men ikke så ille... Var en utrolig rar følelse, men legen og JM var kjempe flinke! Det kom så mye vann at jeg måtte bytte seng, alt var blitt søkk vått. hehe. Jeg ble undersøkt, og det viste seg at hodet hennes plutselig var veldig langt oppe i bekkenet... hmmmm

Det tok ca 2 minutter etter at vannet var tatt før jeg merket første rie, og den var kraftig! Kjente at hodet rørte seg nedover igjen. Riene kom veldig tett plutselig (akkurat som ved forrige fødsel). Jeg skrek at jeg trengte smertestillende for det gjorde så vondt at jeg nesten ristet!

Kl 18.00 var jeg på fødestua, og jeg kastet meg rett over lystgassen! Jeg hadde ingen pause mellom riene, de bare fortsatte og fortsatte! Ropte nå på epidural, og anesti legen ble tilkalt. Det var en skikkelig irriterende kar fra Stavanger husker jeg :) Han bare pratet og pratet og spurte meg hele tiden om hvordan jeg hadde det, og at dette ville gå så bra så, og han skulle være så forsiktig og bla bla bla... ville at han bare skulle holde kjeft, men klarte ikke rive meg vekk fra lystgassen lenge nok til å få sagt det! hehe. han mente jo bare godt, men når man har så vondt, ville jeg bare at det skulle være stille rundt meg.. hehe.

Han hadde akkurat fått satt epiduralen da jeg skrek ut at jeg måtte bæsje! Han fikk fart på seg, og forlot rommet. jeg hadde nå 7 cm åpning, til Jms store overraskelse, og noen minutter senere hadde jeg full åpning. Kroppen min begynte å presse barnet ut - jeg gjorde seriøst ingen ting, dette gikk helt automatisk, rart å forklare, men jeg kjente at kroppen min gjorde dette på egenhånd liksom... Rett etter det var hun født, kl 19.30 presis. --2 timer etter at de hadde tatt vannet!

Emily veide 3590 og var 50 cm lang (selv om hun ble født 18 dager før termin). Jeg fikk ingen rifter i det hele tatt! > <

Jeg synes fødselen var veldig fin, dog intens. Epiduralen rakk jo aldri å fungere før Emily ble født, så jeg måtte nøye meg med lystgassen. Og det gikk jo i grunn greit..

Hadde vonde etterrier etter fødselen, og disse varte noen dager når hun ammet. Vi dro hjem fra barsel torsdag morgen. Jeg var i fin form og det var Emily også! Nå er vi hjemme og koser oss masse! Hun sover stort sett hele tiden.

Lykke til videre alle sammen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ojj:D Gratulere sååå mye=)

Fin historie da!!=)

Skrevet

Gratulerer så mye!!

Kan jeg spørre hvorfor du ble "satt i gang" så lenge før termin?

Skrevet

Selvfølgelig!

Hadde en ganske dramatisk fødsel med førstemann, og fikk derfor inviglet keisersnitt. Men fikk litt angst rundt keisersnitt også :) Så ble derfor enig med legen om at de skulle sette meg i gang og så skulle vi se om jeg klarte å føde denne gangen - ble vacuum sist... ville heller ikke at hun skulle være større enn førstemann-derfor ble jeg satt i gang tidlig.. førstemann kom 3 uker før tiden og veide 3,7...

:)

Skrevet

Gratulerer så mye, håper formen er fin og at dere får flotte tider framover med Emily! :-)

Skrevet

Ok =)

Kos deg så mye!

Skrevet

Gratulerer med jenta di: )

Skrevet

gratulerer så mye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...