Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kjøper dere?

Jeg var på min første handlerunde i dag, det var så utrolig stas. Men var litt forvirra også... Kjøpte en del i 0-1 mnd eller 0-3 mnd rett og slett fordi jeg tenker at vi kommer til å få MYE klær i gave og at de som kjøper til oss kanskje tenker litt mer langsiktig, og kjøper større størrelser? I tillegg kjøpte jeg en del blått, men også mye hvitt, brunt, gult og grønt. Han trenger jo strengt tatt ikke være blå fra topp til tå fordi om han er gutt

Jeg har veldig lite erfaring med babyer og babyklær, men heldigvis fikk jeg litt hjelp. Men lurer også på hva slags klær man kjøper til en som blir født i august. Han må vel kanskje ha litt varme klær også, for det er jo høst...

Jeg måtte nesten le av meg selv for jeg følte meg helt grønn der jeg vasa rundt, og ikke minst så måtte jeg legge skikkelig bånd på meg selv for ikke å ta helt av. Herregud så mye søtt :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har termin 11 august og det som er i august, det kan både være varmt og kjølig. Jeg har kjøpt litt av begge deler, både sommer og høstklær. Men de tykke jakkene kan du godt vente litt med. Vindjakke er supert å ha utover høsten. Strømpebukser er alltid greit å ha en kjølig dag under en joggebukse. Babyen skal ikke ligge så mye i solen den første tiden så jeg regner med at du slipper å kjøpe så mange shortser, men en eller to kan være greit hvis du har termin tidlig i august. T-skjorter kan du bruker over/under tynne gensere etterhvert når det blir kaldere.

Skrevet

Hei! Jeg skal ha i Oktober, må vel ha en bobledress, kanskje en fleesedress, masse ullundertøy. Lue votter og "tøfler". hehe. Ellers kan det jo hende det fortsatt er ganske varmt i august da=) Så hadde nok kjøpt litt lettere klær også hvis det er veldig varmt. Dette kan jo variere masse..

Finnes utrolig mye søtt ja! Gleder meg til jeg får vite kjønnet så jeg kan kjøpe en del i rosa eller blått=) Men er helt enig med deg, de trenger ikke være rosa/blå fra topp til tå! Supert med litt variasjon!

Lykke til=)

Skrevet

Har en del klær fra forrige som ble født august 2006, men siden vi ikke vet kjønn må vi helgardere oss litt. Tror vi skal vente med det meste til barnet er født, men i dag plukket jeg ut en off-white fleece dress og noen søte og myke tøfler. Kjøper også ullundertøy på forhånd. Husker jeg brukte en del myke bomullsklær i begynnelsen når det ikke var så kaldt, med en myk pusejakke utenpå og lue. På bena hadde hun bare sokker utenpå strømpebukse i begynnelsen. Også brukte vi fleecedressen hun hadde veldig lenge. Var nesten ikke kaldt før i november det året, og da gikk vi over til en tykkere bobledress. Kommer til å kjøpe litt off-white, brunt, oransje/gult og grønt som basisklær og heller se hva vi får og hva vi trenger når h*n er født.

Skrevet

Min erfaring er motsatt, har fått så mye klær i 0-2 mnd, at jeg har byttet til litt større..

Det er greit å ha litt i str 50, men ikke for mye.. Noen babyer er over 50 cm når de blir født, så kjøp heller mer i 50 når babyen blir født og den skulle trenge det..(noen er jo kortere enn det også da) Husk også på at babyen gjerne vokser 1 cm i uka, og at det ikke er nødvendig med for mye tøy på om det er sol og varmt. Innen babyen er 5-6 uker er ofte 56 for lite også.. Ikke gjør som meg, jeg hadde så mye klær i str 50 og 56 at jeg bare fikk brukt noen antrekk en gang.. (noe hadde fortsatt prislappen da jeg fant ut at det ikke passet lenger)

Ellers, kos deg med shoppingen=)

Skrevet

hm, noe av det som er fra HM som er 0-1M står det 44 på. Er det alt for smått det eller? Bør jeg bytte det? har jo kvittering :) noe står det også 50 på, men står også 0-1M på det. blir helt forvirra jeg. så ikke på det tallet i det hele tatt, kun 0-1M jeg så på.

Har altså et par ting i 44 (det må jo være sykt lite??), noe i 50, et par ting i 56 og noe i 62. haha litt av hvert her. jeg fikk jo hjelp på HM, så er litt overrasket nå som jeg oppdager at det spriker så mye i str... hehe. lurer på om jeg drar og bytter det i 44 i morgen da, men hva med de bodyene i 50? Jeg vil først og fremst ha på plass litt som han kan bruke med en gang, sånn at vi har det vi trenger når han blir født liksom...

Skrevet

44 blir for lite ja..mere prematur str det :)

Skrevet

huffameg :(

men hva skal jeg bytte i? 50 eller 56? :o

Skrevet

44 er prematurstørrelse.. veldig bra at de selger det for de med veldig små babyer, men blir alt for lite til en med "normalstørrelse".. Greit å ha noen skift i 50, men kjøp heller mer av 56, det får du nok brukt lenger.. Så får dere se an når babyen kommer =)

Skrevet

Jeg skal ha i august og har kjøpt litt sommer tøy,men det er ogs¨å slike klær man kan ha under eller over andre klær om det blir kjølig.

(har kjøpt ganske mye også når sant skal sies...,selv om vi får jente igjen og har endel fra store søster,men det er nesten 6 år siden hun var baby nå,så det er så morro å handle smått igjen:)

Har kjøpt litt i str 56,men det meste i str 62.og noe i 68,sånn som kjoler osv.mener fra sist at det var str 62 som ble brukt lengst av de str.

Skrevet

hei (= jeg har hatt meg 2 handlerunder til nå, selv om det er lenge til min termin i september, hehe.. de er jo sååå søte de små klærne;) det jeg har handla til nå er:

1 vinter-lue

3 bodyer i str. 56

1 sparkebukse str. 62

1 vanlig bukse str. 56

1 selebukse str. 62

2 pysjer str. 62

1 jakke str. 56

så har jeg litt som babyen kan bruke med en gang og noe til 2-4 mnd. vi får jo sikkert så mye etter fødsel at det er ikke vits i å hamstre som bare det, hehe. siden jeg har termin i september så kjøper jeg en del gode og varme klær, de har en del fint på salg nå fra forrige vinter som er ok å kjøpe:) det du trenger i begynnelsen mest er bodyer, noen sparkebukser, god og varm lue og jakke. og varm dyne til å ha i vogna osv..

Skrevet

jeg har termin 13 september, og har kjøpt vanlige bomullsklær foreløpig. bare ikke med korte ermer.... og har kjøpt en god vattert dress, men tror den er litt diger, så må vel kjøpe en til,litt mindre....

tenkte å kjøpe to sett ull-klær, i tilfelle, men venter med vintergarderoben. vet liksom ikke når det blir kaldt enda....

kjøpte en pakke med sånne tynne vanlige luer...husker sist, da brukte han lue inne på sykehuset for han mistet mye varme fra hodet.

og du er ikke grønn selv om det er første gangen.... da er i alle fall jeg det og, selv om det er andre....

hvor fant du de søteste klærne da? jeg prøvde de vanlige kjedene, men syns det var så masse fæle farger at.... endte med en langt dyrere butikk i drammen som ikke er tilknyttet noen kjede.... syns ikke babyer trenger brune,orange og grønne stormønstrete klær jeg.... det hadde jo jeg da jeg var baby......

Skrevet

Jeg har termin i juli denne gangen og har kjøpt dette til nå:

- Tynn lue til og ha på ute

- Sparkebukser

- Bodyer

- Kosebukser

- Tynne jakker

Har kjøpt i fra størrelse 50 - 62, skal kjøpe strømpebukser og en mellomtynn dress, men til høsten blir det vell brukt mest av sparkebukse o.l (i august/sept mnd)

Skrevet

Dette har jeg lurt på også, både hvilke type klær og str. Skal også ha baby i august. Har bare kjøpt et par ting, men skjønner at den 44 str kanskje ikke kommer til nytte. Ja,ja kosebamsen kan vel også trenge en body, hehe. Da skal jeg begynne å se litt etter større str og både sommer og høstklær. Tipset om luer var smart. Mye man ikke tenker på som førstegangs......

Skrevet

str 44 er vel for premature babyer.... jeg har kjøpt noe i str 50, men husker fra sist at de ble fort småe....

ellers syns jeg gode hele dresser og sparkebukser virker bedre enn todelte....redd strikken kan stramme. kjøpt en slik dress, men den strikken var veldig bred... -og så er det lettere å få de til å sitte pent på.... trenger ikke dra ned gensern hele tiden, eller opp buksene....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...