Thea født feb09. Termin mai11 Skrevet 8. april 2008 #1 Skrevet 8. april 2008 Hei. Jeg lurer på om det er noen andre her som har hatt små barn under studiene sine? Jeg har en videregående utdannelse og har fast jobb som det jeg er utdannet til nå, men har i tillegg studiekompetanse som jeg kunne tenke meg og bruke, men ikke ennå, er ikke klar. Så derfor lurer jeg på om det er feil av oss og danne en familie nå og ta studiene seinere når jeg føler meg klar for det. I forholdt til barn er alt på plass, fast jobb leilighet og stabilt forhold. Håper på litt hjelp, frustrert...
babypåvegerdritalei Skrevet 8. april 2008 #2 Skrevet 8. april 2008 Har ikke erfaring med dette selv, men synes du virker veldig bevisst og bestemt på hva du vil, så kjør på!! Du blir ikke den første som studerer samtidig som du har barn - man klarer det man vil klare. Og det er heller ikke mye vits å begynne på en utdannelse nå som du ikke er motivert for vel? Og så "passer" det vel aldri helt å få barn - vi må jo bare få det til å passe :-). Så det går vel ikke an å si at det er feil av dere å danne familie nå?? Tenk for noen heldige barn som får foreldre som er så bevisst som dere og som ønsker seg barn!! Lykke til med prøvingen sier nå jeg ;-) (Vi skulle også vente lenger enn vi gjorde, jeg skulle jo komme i jobb etter utdannelsen og sånn, men vi ville ikke vente mer...og alt går - vi har overhodet ikke noen formue eller sinnsyk inntekt noen av oss -jeg fikk bare engangsstønad med førstemann, men det handler om prioriteringer i stor grad....vi greide oss greit på ei inntekt, selv om det ikke blir noen utskeiielser av noe slag).
Thea født feb09. Termin mai11 Skrevet 8. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 8. april 2008 Takk for fint svar:) det er godt og få litt støtte og erfaringer fra andre:)
snart mor til 3 Skrevet 8. april 2008 #4 Skrevet 8. april 2008 Hei! Vil bare si at det er ikke noe problem å ha små barn mens man studerer. selv har jeg tatt både studiekompetansen og nå begynnt på universitetsutdannelse etter at jeg fikk gutten min. Venter nå nr to, så blir et permisjonsår nå etter førsteåret :-) Etter endt skoledag hvis man går på skolen fram til klokken fire hver dag er det uansett mathandling,middagslaging og litt slikt før leggetid til ungen.. og enhver har bare godt av et par timers pause fra studiet om ettermiddagen enten de har barn eller ikke.. eneste du "går glipp av" med å ha familie/barn mens man er student er den konstante fyllekulen som starter tirsdag og varer til mandag.. men er du først kommet såppas langt at du ønsker deg barn regner jeg bare med du er ferdig med den perioden.. :-) (å dra ut på byen en gang iblandt er en ting..hva studentene gjør i studietiden deres er noe heelt annet..hehe) Nei,stå på og gjør det som føles rett for dere alt er en omstilling når man får barn,men det er kun til det positive lykke til!
nieIDA *med nr 4 e FØDEKLAR* Skrevet 8. april 2008 #5 Skrevet 8. april 2008 jeg venter nr 3 nå og har gått skole i mens (var bare 18 da jeg fikk første). har funka helt fint det.
Smånetta 14.mai Skrevet 8. april 2008 #6 Skrevet 8. april 2008 Her var begge studenter da vi fikk førstemann. Jeg ammet med en arm og skrev masteroppgave med den andre. Fikk allikevel med meg all kosen med barselsgrupper, babysang og kafeturer. Vi stortrivdes med at begge hadde så mye fri og at vi var fleksible da han var liten. Nå er jeg i jobb og mannen min holder på med master. Han jobber og spiller i band og har masse fri til å gå på fotballkamper og henge ut med venner. VI venter nr to nå. Det er kjempegodt å vite at vi er fleksible i forhold til denne ungen også. Enn så lenge. Økonomisk klarer man seg alltid på en måte. Lånekassa gir endel stipend og med et gjennomtenkt budsjett er alt mulig.
ChellBell - har født! Skrevet 8. april 2008 #7 Skrevet 8. april 2008 Jeg tok videregående skole og var alene med baby da jeg gjorde det. Jeg fortsatte videre å studere til en mastergrad (5 nye år) etter der igjen ved Universitetet - fremdeles alene med et barn. Det har fungert veldig greit! Man får til det man vil Det er bare ofte snakk om prioriteringer og det å kunne se ting i litt lengre perspektiv. Det er ikke mange årene man utdanner seg i et liv, men man får jo så uendelig mye igjen for det. Studietilværelsen var jo også genial med barn fordi jeg kunne alltid være hjemme hvis han var syk osv. Trengte ikke skaffe legeerklæring og be om fri fra jobben. )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå