Gå til innhold

Studier og små barn.. Noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg lurer på om det er noen andre her som har hatt små barn under studiene sine?

Jeg har en videregående utdannelse og har fast jobb som det jeg er utdannet til nå, men har i tillegg studiekompetanse som jeg kunne tenke meg og bruke, men ikke ennå, er ikke klar.

Så derfor lurer jeg på om det er feil av oss og danne en familie nå og ta studiene seinere når jeg føler meg klar for det. I forholdt til barn er alt på plass, fast jobb leilighet og stabilt forhold.

Håper på litt hjelp, frustrert...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Det er ikke umulig å få barn selv om man studerer, man får god støtte fra staten!

Men når vi fikk vår første, studerte sambo. Alle må jo få endene til å møtes, så han måtte jobbe deltid kveld. Dette resulterte i at han var mye vekke og jeg satt igjen med mye ansvar alene. Men nå er det jo omvendt i din situasjon og siden du allerede har jobb så får du jo fødselspenger. Så sånn sett er det vel ikke problem å få barn i studietiden!

Skrevet

Takk for svar:) men jeg tenkte egentlig og starte studier ved en senere anledning, kanskje når barna har blitt 2-3 år. Vil starte familien først og deretter se på skoler/studier

Skrevet

jeg har tatt utdannelse etter jeg fikk barn. Tok først hjelpepleieutdannelse, da hadde jeg et barn. Så tok jeg naturmedisinsk aromaterapi noen år senere og da hadde jeg to barn.

Syns det gikk helt greit, men det krever disiplin og planlegging. Du må jo regne med lekser og det må jo skje på kveldene etter de små er i seng. Mannen min støttet meg og fullt ut, og det var veldig viktig for å få til dette.

Nå har jeg 3 barn og vi skal prøve på nr 4 :)

Ikke noe problem med utdannelse etter man får barn, men man må planlegge og være strukturert ! :)

Skrevet

både jeg og samboeren min studerer,vi har en jente på2,5år og planlegger nr2 nå:) vi har det helt greit nå med et barn, og jeg tror ikke det blir noe problem med to heller. vi vil ha et barn til nå, fordi hvis vi venter til utdannelsen er ferdig, blir den minimum 6 år mellom barna, og det synes vi er litt lenge!:)

Skrevet

jeg tok studiekompetansen komprimert ned på 1 år, og deretter 3 år på sykepleien. sønnen min var 4 når jeg begynte. det gikk, men det var knallhardt. i tillegg sliter jeg med en kronisk sykdom som innvirker veldig på hverdagen. men alt går hvis man vill det hardt nok.

men om jeg fikk valget engang til ville jeg valgt det samme igjen. nå har jeg en jobb jeg trives med.

men ulempen er jo at han ble stor uten at jeg merket det. har gått glipp av endel kosetid med han ja. og han er 9 år nå, og han har ingen søsken ennå. men med min kropp har jeg ikke klart det med to unger.

så nå er vi igang med nr to. har jobbet i 9 mnd etter jeg var ferdig utdannet.

jeg måtte ihvertfall instille meg på å prioritere familien og studiet. snakket med veninnene mine og sa fra at jeg hadde ikke glemt dem, hadde det bare for tøft til å klare med alt. men vennene mine ventet på meg. de er her fremdeles nå når jeg har tid å være sammen med dem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...