Gå til innhold

Ang bilstolen til emaljunga

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tidligere i dag skrevet om denne stolen og spurt om noen har erfaringer med den. I dag var jeg og så på den og den virket meget bra. Barnet ligger ikke helt ned,slik jeg trodde,men den har mye mer avlastning for ryggen enn hva andre stoler har. Kan jo ikke kjører i mange timer for det,men litt lengre enn med andre bilstoler som ikke avlaster slik.Ikke var den tung heller. Faktisk lettere enn izi sleep (eller noe slik heter den),en god del lettere faktisk,så jeg tror nok vi kommer til å gå for den stolen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes også den ser bra ut. Og veldig praktisk at man kan feste den til vogna om man bare skal en svipptur til butikken. Den skulle visst være med i den nye testen som kommer i juni (?)

Skrevet

Jeg har ikke satt meg inn i bilstoler ennå. Derfor har jeg sikkert et spørsmål som er litt fjernt, men her kommer det. Jeg leste her på disse sidene for en ukes tid tilbake at disse ikke var godkjente av et eller annet organ. Har du mere info om dette?

Skrevet

Det var da ikke et fjernt spørsmål det,men etter det jeg forstod på selger så var disse godkjent på lik linje med alle andre bilstoler.

Skrevet

Ok, da kan det nok hende jeg også vil ha den. Liker dette med mere hvile for ryggen.

Skrevet

jeg har bestilt både vogn og bilsete fra emmaljunga..er det bare en type bilsete?? da blir jeg glad,for jeg visste ikke at bilsete kunne festes på vogna..så praktisk :)

Skrevet

Jeg har forresten veid min Maxi-Cosi stol, og den veide ca 3,5 kg (på baderomsvekt vel og merke...). Emmaljunga-stolen veide vel 3,4, så da ligger de ca i samme vektklasse. Husker jeg syns 3,4 virket så tungt da jeg leste det i brosjyren, men da er den jo blant de letteste.

Har aldri sett den i butikken da, men er den godkjent så er den nok absolutt bra nok.

Izi sleep vurderte vi og, men den var virkelig tung og klumpete.

Skrevet

Glederseg:) : Tror man må kjøpe en eller annen dings for å kunne sette bilsetet på vogna. Dette kostet i overkant av 200kr tror jeg, så det er jo ikke all verden. Hør med butikken. :)

Skrevet

Tror ikke at det er så lurt å bruke bilstolen på vogna,i alle fall ikke før de begynner å sitte selv,siden de jo ikke skal sitte så veldig lenge i bilstolen. Greit at dette sete avlaster ryggen til barnet mer,men det kan ikke sitte i timer uten å bli tatt utav sete (etter det jeg forstod på selger kunne barnet sitte i stolen i en time av gangen i steden for bare 30 min,før en måtte ta det opp og strekke på ryggen)

Mange som ikke vet om dette. Jeg må også si at når folk vet dette,men ikke bryr seg,ja,da kjenner jeg at jeg blir irritert på barnets vegne. Folk sier ofte at så lenge barnet ikke gråter,har det ikke vondt av det,noe både manuelterapauten min og fysioterapauten min mente var det største vås de hadde hørt,siden ryggplagen ikke kommer der og da. Ryggplagen trenger ikke å komme før i voksen alder og der er vel ingen som vil at barnet sitt skal bli uføretrygded pga dårlig rygg,fordi vi ikke orket å stoppe å ta opp barnet for å strekke på ryggen.

Dette ble litt lengre enn jeg først hadde tenkt,men er så engasjert i dette,siden jeg selv vet hva det er å ha dårlig rygg.

Skrevet

Hei

Jeg skal kjøpe iZi Sleep, for det geniale med dette barnesetet er at babyen kan ligge (kun utenfor bilen). Det er derfor ikke noe farlig å bruke dette barnesete på vogn!

Ja setet er noe tyngre enn de andre, men hva betyr det når du bare klikker det på vognunderstellet...

Skrevet

jeg kan ikke bruke den med base, for basen festes bare med iso-fix, så jeg må gå for et sete som har en base som kan festes med selen. tror det var maxi cosi sitt bare som harden løsningen..... ellers var setet veldig flott ja.... men ny bil på meg blir det ikke det første året....

Skrevet

Emaljunga sitt bilsete kan en feste med bare sele,hvis ikke jeg missforstod selger helt da.

Ja,izi sleep kan du klikke på vogna i nedslått stand,hvis du har den rette vogna da.

Skrevet

Hvis man må stoppe hver time for å la babyen strekke ryggen - hvor lenge må man stoppe da før man kan kjøre videre igjen? Noen som vet?

Skrevet

Hei

Dere som vurdere å kjøpe baser som monteres med seler, må være klar over t mange av disse basene får dårligere karakterer i krasjtester.

Grunnen til dette er at beltene samles nede og tyngepubktet blir derofr anderledes.

Ellers skal man ta pause hver 30 min mår babyen er nyfødt og deretter en time etter hvert. Er ikke sikker på hvor lenge, men ser for meg i hvert fall 15 min.

Skrevet

Jeg fikk vite at etter at barnet var tatt ut av sete,så skulle enn la det strekke på ryggen 5-10 min,så når vi hadde gullgutten gikk det fort 15 min fra vi stoppet til vi kjørte igjen,så turene ble lange,men synes det er verdt det da jeg vet at jeg gjør det beste for barnet mitt.

Nå hadde vi izi sleep til ham og kommer til å kjøpe emaljunga til prinsessa vår,så da kan vi jo kjøre litt lengre enn de 30 min hver gang. Kanskje opp til en time og da kan vi i alle fall kjøre til min mor uten stopp,noe som skal bli herlig.

Skrevet

Jeg har veldig lyst på dette sete. Får jeg kjøpt det i Norge? Pris? Har isofix i bilen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...