Anonym bruker Skrevet 8. april 2008 #1 Skrevet 8. april 2008 Hei! Jeg har ikke søkt på dette...nå er det sånn at jeg bor i kjelleren hos mine foreldre...føler jo at jeg bør betale for meg og sønnen...men pengene strekker ikke til. Foreldrene mine strekker seg jo i det lengste de også i og med at jeg ikke har så god råd.... Men kan jeg søke om Bostøtte? Så jeg iallefall kan få betalt de noe??? Må jeg da tegne en leiekontrakt med de?? Aner så lite om hvordan dette gjøres.. Alle svar mottas med takk.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2008 #2 Skrevet 8. april 2008 Sjekk husbanken.no. De må uansett ha leiebeløp som utgangspunkt, samt str på leiligheten, byggeinformasjon, eiere o.l Men tviler litt på at det går an siden det er dine foreldres hus. Har du ikke råd til en liten symbolsk sum? Regner med du får OS, barnetrygd(dobbel) og barnebidrag? Og du betaler i utgangspunktet ikke husleie akkurat nå?? Du må ha relativt greit med penger tenker jeg da....
Anonym bruker Skrevet 8. april 2008 #3 Skrevet 8. april 2008 For å forklare litt...så har jeg ikke OS lenger...jeg flyttet hit pga at jeg er kronisk syk...så har Tidsbegrenset Uføre. barnetrygd og bidrag. Men betaler over 7000.- i mnd i bidrag. Og TU er IKKE høy pga at jeg jobbet deltid før jeg ble syk...og da får man kun 66%.
Anonym bruker Skrevet 8. april 2008 #4 Skrevet 8. april 2008 ok,da forstår jeg bedre. Men er det nødvendig å betale husleie til foreldrene dine dersom du egentlig ikke trenger? Annet enn strøm o.l mener jeg? Foreldre flest vil jo så gjerne hjelpe barna sine uansett. Og det er kanskje bare midlertidig?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå