Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

og vi har lite kontroll over døgnryme og soverutiner.. har faktisk ikke stresset med disse rutinene i det hele tatt.

når er det vanlig å begynne? virker som mange her inne har små barn som sover godt hele natten, knapt våken for mat osv...

min lille er opp mellom 2-3 for mat, kan da gjerne bruke 1 time før hun sover igjen. er så oppe mellom 5-6 for mere mat... synes det er slitsomt jeg, andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har heller ikke stresset noe med dette enda. Lillegutt er 8 uker i dag.

Men rutiner på natta bare kom av seg selv, han sover i 5-7 timer før han skal ha mat. Så sover han 2-4 timer igjen.

På dagtid er det variabelt enda. Noen dager sover han masse, andre dager mindre. Kommer nok inn i rutiner etterhvert, stresser ikke med det nei...

Skrevet

lillegutt sover sånn hipp som happ... prøver å ta nattstell 12, men vet aldri hvilke planer han har etter det.. han er straks 8 uker. også dag tid er slik.. noen dager masse søvn, andre dager lite

Skrevet

Tror ikke det er noe å stresse med. Har hørt at babyer ikke får inn noen fast rytme før de er rundt 6 mnd. Vesla mi har gjort som ho vil hele tiden. Nå er ho fem måneder og har endelig begynt å sove mer om natten. Sovner mellom 21-22 og sover til 04.30 spiser og sovner igjen. Spiser 07.30 og sover kanskje litt til. For en uke siden kunne hun våkne hver time hele natten. Det gjorde hun i 3-4 uker og før det spiste hun hver 2-3 time gjennom natten.

Skrevet

Helsesøster har sagt til meg at det er lurt å begynne å innføre rutiner når de er 3 mnd, men gjerne før også..

Er ikke noe å stresse med helt enda, for fram til de er 3 mnd gjør de som regel som de vil..

Men jeg begynte med å innføre rutiner allerede da hun var 6 uker gammel og hun har tatt det veldig bra. Nå som 3 mnd gammel er alt av rutiner på plass og sover til samme tid hver dag, og hele natten :)

Skrevet

JEg hadde også rutiner på vesla da ho var 3 mnd, men i det siste har de rutinene gått helt skeis. Men det går vel opp og ned...

Skrevet

ikke så lett med rutiner på så små, det går litt opp og ned og hit og dit...

vi begynte så smått når hun var to mnd (har hele tiden spist minst to ganger om natta)

vi begynte med å gjøre forskjell på dag/natt ang lys/lyd

men har går gått litt opp og ned da

 

men nå (5mnd) sovner hun som en stein ca 19.30 hver kveld. gleder med bare til hun skal sove lenger enn 3-4-5timer om gangen, som en hel natt f.x...

 

det går seg til, ikke stress med det

Skrevet

vi har vært veldig heldige. lillejenta sover fra 23oo til 0800. våkner ca 04 for mat og sovner etter 15 min ved puppen. hun er 4 mnd, men har vært slik hele tiden:)

Skrevet

Jo mindre du stresser, jo bedre går det:) Og det gjelder det meste med babyer! Iallefall ifølge hs:))

Skrevet

Vi har en gutt på 8 uke,vi tar kveldsstellet på han i nitia,rundt 22-23 sovner han, har en-to å av å te ingen amminger på natta =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...