Mamma+2 Skrevet 8. april 2008 #1 Skrevet 8. april 2008 Jeg gruer meg VELDIG ...men er redd jeg må ta kontakt med sosialkontoret. Jeg er alenemor og jeg er blitt syk!! Jeg mister Overgangstønad til sommeren etter å hatt det i 3 år...og fikk beskjed om at utvidet Os får jeg ikke når jeg har vert syk i 2 år!!! Så da skal jeg leve på Tidsbegrenset Uføre som er utbetalt 8500.- i mnd + barnetrygd. Har lån jeg betaler på...betaler hardt på det største...betaler 4500.- i mnd...skal putte inn skattepengene og...så da skulle jeg etter planen vert ferdig på det til jul...men nytter jo ikke det når de stopper Os....sukk! Hvilke rettigheter har man på Sosialkontoret. ????
Mamma+2 Skrevet 8. april 2008 Forfatter #2 Skrevet 8. april 2008 Ingen som jobber på Sosialkontor eller har havnet i en vanskelig situasjon som meg????
McMom med to gutter ♥♥ Skrevet 8. april 2008 #3 Skrevet 8. april 2008 Jeg jobber på sosialkontor, men det er ikke så lett å si noe når jeg ikke vet hvor mye du har i utgifter, antall unger, hva slags lån du betaler ned på. Om du har bostøtte/barnebidrag. Har du ikke bostøtte råder jeg deg til å søke om det hvertfall
Mamma+2 Skrevet 8. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 8. april 2008 Jeg har en sønn på 7 år. jeg betaler på lån etter skilsmissen...så det er usikrede lån i og med at jeg ikke har noen til å stille som kausjonist...er lån i banken. jeg må leve på 8500.- ( Tidsbegrenset Uføre + barnetilleg) + Barnetrygd og Bidrag. Jeg betaler pr i dag: nesten 7000.- i lån..+ telefon+ mat+ alle faste utgifter. Har pr i dag ikke søkt om bostøtte...da jeg bor hos mine foreldre- i kjellerleiligheten her. Men vil jo gjerne betale de...men har ikke råd nå.... Hadde hjelpt meg mye hadde jeg fått nedbetalt det ene lånet...men det utgjør en 15 tusen når jeg mister denne Os'en.
McMom med to gutter ♥♥ Skrevet 8. april 2008 #5 Skrevet 8. april 2008 Du har 8500,- + barntrygd og bidrag? Lån er i utgangspunktet ikke noe sosialkontoret tar med i beregningen da de ikke skal øke noens formue. Det er noen som tar det med over en periode hvis du kan sannsynliggjøre at du hadde dårlig råd på tidspunktet du tok det opp, pluss at du tok det opp til noe nyttig, altså til innbo, mat e.l. Pr måned skal du ha kr 4720,- til livsopphold, som innebærer mat, klær, telefon, nrk-lisens, kabeltv, reiseutgifter, legeutgifter, m.m, altså veldig mye. For en på 7 år husker jeg ikke satsen, men det er vel rundt 3000,- Dette er statens anbefalte satser, i noen kommuner er satsen høyere og noen steder lavere. Skjønner at det hadde vært deilig å fått nedbetalt lånet, men det kan nok være at du ikke får gjort det så fort som du ønsker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå