Gå til innhold

hva ville dere gjort? ang. selvangivelsen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi har pleid å dele renteutgiftene på selvangivelsen (vi er gift), jeg har høyere lønn enn mannen min, ca 100.000 mer. I år har all gjeld på huset blitt ført på han, sånn at han får igjen 21000,- ut fra det. Jeg får igjen ca 1500,- ut fra sånn det står nå. Ville dere rettet det opp ??? Går jo i samme kassa allikevel, men har ikke prøvd å sette det opp hvordan det ville falt ut med halve gjelda på hver..

også tenker jeg litt i forhold til neste år, har gått ut i permisjon og skal være hjemme et år, har fått satt ned skattetrekket i forhold til 80% lønn, og vil jo ikke havne på "gærne siden" igjen til neste år..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tjah om ingen av dere får noe ekstra av pengene så er det vel ikke så farlig. men er jo kjipt om du sitter med smell neste år, og han ikke blir med på å rette det da? da sitter jo du også igjen med generelt lavere lønn.

ellers burde det kanskje deles mer likt syns nå jeg, eller det ville jeg ha gjort.. blir kanskje lettest for dere begge?

Skrevet

Vi har delt det likt mellom oss, men her var det veldig skeivt da. Mannen min fikk baksmell på 12 000 og jeg fikk tilbake 30 000 og da sier det seg jo selv at det lønner seg med tanke på skattekort til neste år og få rettet det opp.

Tror nok jeg ville delt likt om jeg var dere, det blir jo mest riktig:

Skrevet

Det samme hos oss. Samboer får alltid igjen mye iforhold til meg, nettopp pga boliglån blir liknet på han. For oss spiller det ingen rolle; har jeg fått smell på 1000 og han fått igjen 20000 = vi har fått igjen 19000.

Han prøver å vær litt kjekkas noen ganger og sier at han er så flink til å "spare" som får igjen så mye i forhold til meg....Den må han dra lenger ut på landet med!!!

Skrevet

ja, for så lenge vi begge ligger an til å få igjen og alt av gjeld er ført på han kan vel ikke han få baksmell av at vi endrer..?? så lenge han pr idag skal ha igjen 21000,- mener jeg.

Bare tenkte at om vi kommer ut omtrent i samme sum uansett kunne det bare stått, men vil helst ha alt i orden til neste år også da. Nå har vi i tillegg kjøpt "ny" bil iår og det lånet står på meg men det blir jo ikke gjeldende på selvangivelsen før til neste år.. uff.. vanskelig dette ;)

og ikke kommer mini heller.... 8 dager til termin SUKK..

Skrevet

Vi fikk igjen ca 20 000 da lånene sto på han, og har regnet på at vi får 25 000,- om vi deler likt ! gjør alltid det som lønner seg fra år til år. Alt går i samme kassen uansett.

Skrevet

vi får igjenn 30.000 på min selvangivelse, alt kom i mitt navn. men vi har regnet på at vi får ca 5000kr mer hvis vi fører det over på han istede, så da blir det slikt. dette fordi han betaler toppskatt. så da lønner det seg at det står i hans navn.

skal uansett bruke pengene til å pusse opp kjøkkenet. samma hvem sin konto det kommer inn på, skal rett ut uansett;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...