Gå til innhold

Hjelp...Blødning i uke 21.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har vært ute og reist til Baltikum, da jeg skulle tisse p åflyplassen oppdaget jeg til min store skrekk at jeg hadde brunt blod i trusa. Sånn spottingaktig. Fik helt sjokk, ikke blødd noe i disse 21. ukene. Har ikke kjent liv siden i går, og hatt litt mensmurringer i magen. Er det hysterisk å dra på legevakten? Er det vanlig å blø litt? det mest skremmende synes jeg er at det er gammelt blod... Og vi har ikke hatt sex på en stund så det er ikke derfor heller.

Var akkurat på toalettet og nå hadde det ikke kommet mer. Kom to ganger ved to toalettbesøk tidligere i dag.

Huff, veldig i tvil om hva jeg bør gjøre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ring føden på det nærmste sykehuset. det er sikker ikke noe farlig men man skal bestandig ta blødninger på alvor!

Skrevet

Takk for svar, snakket med føden nå og de vil ha meg inn for en sjekk. venter p åmannen og bilen.

Skrevet

ja bra å ringe legen uansett. du får nok sikkert en ul for å sjekke om alt er fint. Hadde selv en liten blødning for noen uker siden(20 nå), og fikk da ul etter en uke..

Alt fint her, så jeg håper det også er det med deg:)

Skrevet

Det er vanlig å ha en blødning rundt uke 20 men det skal alltid bli tatt på alvor, og spesielt når du hadde vært på reise.

Skrevet

eh.. den der sjønner jeg ikke. det er ikke det jeg har fått beskjed om iallefall...

skjønner ikke helt va som skulle skape denne vanlige blødningen i uke 20?

det er ikke vanlig å blø i svangerskapet. unntaket er i mellom uke 7-8 da morkaken overtar .

Skrevet

Jeg hadde også en blødning i uke 21,etter samleie da men ikke fått det før.først frisk blødning,mens dagen etter var det som du beskriver møke brunt son kom.gav seg på kvelden og kjent mye liv etter det.ringte ikke føden eller legen da,men det var vel en grunn til at det kom.når du ikke hadde gjort noe spesielt så er det greit å være på den sikre siden.Aldri morro uansett å se at det kommer blod.

Fortell åssen det gikk da..

Skrevet

Takk få mye for svar og støttende innlegg. Etter at jeg skrev innlegget så var jeg igjen og tisset og det kom en del mer blod. Men på Riksen fikk vi se og høre at alt stod bra til. Var en voldsomt aktiv baby, hjertet banket som bare det og målene var fine. Det var SÅ utrolig deilig å få høre det. Tok utvendig Ul først, så sjekket hun livmortappen og tok innvendig UL. Utrolig grundig og fantastisk grei lege.

Da hun sjekket livmortappen kom det mer gammelt blod ut. Hun trodde blødningen kom av at morkaka ligger foran, den har flyttet seg litt oppover og dermed sikket strukket og røken noen små blodårer. Ikke noe farlig.

Men den fungerer som en god støtdemper der den ligger og det gjør at jeg ikke kjenner noe særlig liv til tross for stor aktivitet :-(

Kan ikke få rost Riksen nok - har kun hatt ekstremt gode opplevelser der. Hun sa det var fint at vi fikk sjekket det opp og det var bare å ringe om det skulle være noe. Blir så godt ivaretatt.

Skrevet

Så utrolig fint at du skrev hvordan det var gått. Satt meg hjerte i halsen da jeg begynte å lese, og ble så glad når jeg kom til der du skrev at alt gikk bra!

Igjen, så utrolig bra!

Kos deg masse videre i ukene fremover :)

Skrevet

så flott at alt var bra:) nå ble jeg letta

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...