Gå til innhold

Hvorfor er man dårlige foreldre..

Anbefalte innlegg

Skrevet

..om man trenger tid for seg selv?

Blir facinert av alle som ikke trenger det jeg, og som tydeligvis klarer å ta vare på forholdet og seg selv uten å noen gang være borte fra barna sine! Og hvorfor blir det "alltid" vinklet slik at det er foreldrene som er uansvarlige og ikke visste hva de gikk til når de velger å ha barnevakt / avlastning / barnefri u name it.. Hvorfor ser man ikke på andre siden om hvor fantastisk besteforeldre, tanter og onkler synes det er å få lov til å passe den lille innimellom?

Jeg velger å prioritere min mann selv om vi har en liten sønn på 2,5 mnd, en gang i måneden når gullet legger seg så går vi på kino og spiser middag ute. Bestemor er strålende fornøyd med å legge nurket, og resten av kvelden sover han jo. Den gleder ville jeg aldri tatt fra verken nurket eller bestemor.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er helt enig med deg....

MEN det er alltid de som er dedikert til barna sine som absolutt ikke trenger å ha noe alenetid utenfor husets 4 vegger eller har behov for å pleie kjærlighetsforholdet sitt uten barn som sover i naborommet.

All ære til de det gjelder!

Men de må da for fanken klare å skjønne at ALLE ikke velger som de??

Og at man ikke er glad i barna sine eller en dårlig forelder selv om man velger anderledes blir for dumt for meg...

En mellomting er alltid greit:o)

Skrevet

Gode foreldre tar også vae på forholdet, det er faktisk til barnas beste. Og har man villige besteforeldre så er det skjeldent andre som er bedre egnet til å ta seg av de små ( for de aller fleste) mens mor og far får seg et pusterom.

Men alt med måte, er forskjell på en frikveld/helg og det å feks reise fra en baby i flere uker.... :-)

Skrevet

Måtehold er nøkkelordet ja, på noen her inne virker det som vi andre gjør akkurat det, reiser bort fra barnet i flere uker når man er borte en kveld.. Ingenting slår innlegget om "forskning" som viste at når barnet er 1 mnd kan man være borte fra det en time, 2 mnd 2 timer osv.. Er det mulig????? Og de som synes det var fullstendig uansvarlig å la en på 11 år trille tur. Vi er da voksne mennesker alle sammen, skjønner godt at folk reagerer når det er større ting på ferde, men innimellom er det mange som sterkt undervurderer andre foreldres kapasitet til å se hva som er best for egne barn.

Skrevet

Synes det er helt greit at foreldrene får litt tid for seg selv innimellom til å gå ut å spise,kino,ta en fest i ny å ne å slikt.

men foreldre som ringer rundt alle di kjenner for å få barnevakt hver helg for å drikke synes jeg ikke noe om.da mener jeg og at di ringer gamle venniner når di er desperate nok.å di gamle venninene som aldri har møtt ungen deres engang.

Kjenner faktisk folk som driver på sånt å jeg er helt imot det.

Skrevet

Vel, jeg og min mann klarer dette da :) Men vi lar andre passe om de vil og det hender vi spør om hjelp også selv om det er heller sjeldent. Hva andre gjør driter jeg i! :D

Skrevet

Man er en dårlig forelder når man tror at man er viktigere for barnet enn barnet er for deg...

Skrevet

Akkurat som om jeg skulle sagt det selv HI

Skrevet

Enig!

Man kan være god og dedikert forlelder selv om man trenger et par timer uten barna av og til.

Tror man blir bedre foreldre av å kunne gjøre dette uten å ha dårlig samvittighet.

Skrevet

Hvis det er meg du sikter til:

Det er ikke snakk om aldri måtte ha barnefri etc. Barnefri en kveld gjør jo ingenting, det er bare sunt for alle. Men da betaler man heller en barnevakt eller spør familie/venner.. Men forsåvidt; jeg har -aldri- fri fra mine barn, men det spiller ingen rolle heller... min tid som Tibbit as she really is kommer når barna blir eldre. (Og ja, jeg har kjæreste, men ser han bare enkelte helger.)

Skrevet

Ditt innlegg var med i tankegangen ja, men har tenkt det samme på mange andre innlegg og. Det blir vel et definisjonsspørsmål, jeg kaller det vel strengt tatt ikke barnefri om noen andre er hjemme hos sønnen vår når han sover for kvelden. For han spiller det liten rolle om det er oss eller noen andre som sitter i stua. Vi har en mulighet til å gå ut å spise og skravle litt, like mye for å komme bort fra stua vi alltid sitter i, ikke mest for å være borte fra barnet. Det er vi jo uansett når han sover, skjønner bare ikke hvorfor man er så helgen om man ALLTID er hjemme (og det siste var ikke rettet til deg altså, men på generell basis :)

Skrevet

Det er man ikke.

Noen av oss slutter ikke å ha et liv utenom ungene selv om vi blir foreldre. Andre velger annerledes, dem om det.

Skrevet

Da er vi i såfall dårlige foreldere, for vi skal på puletur på spahotell i sverige fra fredag til lørdag neste helg OG vi gleder oss vilt!! Mamma skal bo hos oss mens vi er borte så datteren vår på 17 mnd skal storkose seg med mormor fra fredag formiddag til lørdag ettermiddag. Og jeg skal kanskje drikke litt alkohol også! Skyt meg:)

Skrevet

Nei nei nei, dette vil datteren din måtte leve med resten av livet!! Tenk å få tilbake to foreldre uthvilte og i knallhumør :) Kos dere masse!!!!!!!!!!!

Skrevet

Jeg tror man blir bedre foreldre om man tar litt tid å være kjærester. Alt for mange som går ifra hverandre for tiden og unger som lider av den grunn.

Min mann og jeg skal snart på kjærlighet ferie til New York. Helsesøster lurte på hvordan det var med forholdet etter 2 tette barn. Når jeg fortalte det ble hun så gla. Hun hadde sett så mange forhold ryke og mente det var veldig smart. Gleder meg masse =0) tullene skal kose seg hos besteforeldrene=0)

Eller overnatter hun på 22 måneder ofte hos besteforelderen de elsker henne over alt. Hun på 5 måneder har enda ikke ligget borte da hun får mm men snart er det hennes tur også =0)

Skrevet

Ja dette kommer til å prege henne sterkt;) Gleder oss masse:D

Skrevet

Vi klarer å pleie forholdet selv om vi ikke har barnefri vi da, hun legger seg jo kl 19 og vi er jo kjærester selv om babyen vår er i rommet;) .....hihihi...Men trenger man å komme bort fra barna for å føle at man er kjærester igjen er vel det helt greit det og tenker jeg.

Skrevet

Barnevakt i familien er greit :) Men jeg hadde aldri søkt etter en vilt fremmed barnevakt til å passen min baby på 2,5 mnd

Skrevet

He he, der fikk jeg den :) Selvsagt skal jeg ikke ha et vilt fremmed menneske til å sitte barnevakt, men om vi blir kjent med noen som vi liker og som tilbringer tid med barnet på forhånd, så ser jeg ikke noe galt i å ha en backup. Trenger vel ikke forklare det nærmere, men vi ønsker å være med på et kurs etterhvert begge to, og da trenger vi noen til å se etter lillemann på kvelden i uka når han sover. Hadde aldri latt han være med noen jeg ikke stoler på og kjenner, aldri aldri!

Skrevet

Ser ikke noe galt i det nei =)

Skrevet

Jeg blir ikke noe spesielt fascinert over de som mener de ikke har behov for barnepass/avlasntning. Dem om det og meg om noe annet!

Skrevet

Vi er nok et par av de som ikke har det store behovet for alenetid sammen. Er ikke noe problem å få barnevakt, men det er sjelden vi bruker det. Vi koser oss sammen med snuppa og etter hun har lagt seg. Vi snakker ofte om å gå på kino, eller ut å spise, men så blir det til at vi lager en god middag og leier en film istede...

Synes IKKE andre foreldre er uansvarlig når de velger barnevakt og avlastning. Ja jeg ville nok rynket på nesen og tenkt mitt om det ble masse barnevakt hver uke, bare for å være alene, noe må man jo gi litt slipp på, men det finnes jo alltid ytterpunkter.

Når foreldrene har det bra, har som regel barna det bra også:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...