Gå til innhold

Igangsettelse..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan setter de i gang fødselen? Hvor lang tid kan det ta før man føder?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er umulig å svare på.. :-) HVordan de setter igang kommer helt an på om du er moden eller ei. Er du ikke modne så må de prøve å modne livmorhalsen før de kan gjøre noe. Jeg var helt umoden sist og fikk da gele lørdagsmorgen. Fikk enda en søndags morgen. de gir maks 3 geleer over 3 dager. Jeg gikk ut i spontan fødsel søndag kveld etter 2 geleer, så jeg var heldig. Hadde jeg ikke gjort det, så sa de at de skulle sette meg på drypp på mandags morgen siden livmorhalsen hadde modnet såpass av geleene. De setter ikke drypp på helt umoden livmorhals. Har man litt åpning så kan man også prøve å ta vannet, noe som stimulerer til rier.

Når man da føder kommer da an på hvilken metode man får og hviken effekt denne metoden har. Jeg ble satt igang lørdags morgen og fødte sønnen min mandags morgen. Så 48 timer her. Men var jo ikke i fødsel i 48 timer da. Skal settes igang på Riksen nå på torsdag og er spent på hvordan det går denne gangen. Skal være lettere andre gang sier de.. :-)

Skrevet

veldig individuelt. ikke alle reagerer likt (eller i det hele tatt) på modningsgele o.l.

er man moden og har litt åpning kan man ev. ta vannet. om ikke riene kommer av seg selv settes man på drypp.

jeg blei satt i gang 2uker før termin. jeg var heldigvis klar som et egg. moden, utflatet og 3cm. åpning. de tok vannet mitt med en gang men jeg fikk desverre ikke rier. (de ga meg en time) etter det fikk jeg drypp og det funka som bare det!

fødselen tok 6timer fra vannet blei tatt. og 4 timer fra første rie til han kom ut;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...